Wat maakt een internet browser sneller?

De ene internet browser is sneller dan de ander. Hoe komt dat?

Toegevoegd na 1 uur:
Bijvoorbeeld google Chrome is op onze en veel andere computers veel sneller dan Internet Explorer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De browser maakt wel degelijk een verschil, de manier waarop een browser code verwerkt kan per browser varieren, ook heeft de ene bv veel plugins en extra's terwijl de ander het graag simpel houd.
Chrome is een goed voorbeeld van simpel en is dus ook snel, firefox en opera bieden wat meer standaard functionalitiet en zijn soms dus ook wat langzamer.

Ook zijn er wel wat programma's voor handen waarmee je bv bepaalde scripts op websites kan blokkeren (bv pop-ups, google analitics, javascript etc...) firefox blokkeerd standaard al veel scripts, ook dit resulteerd in snelheid en minder last van big brother.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gaat niet zozeer om de browser, maar meer om de snelheid van de internetverbinding.
Hoe sneller je internet, hoe sneller je browser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie bewerking
Het ligt aan je Internet maar ook aan je geheugen op je computer zelf.