Hoe bouw ik zo goedkoop mogelijk een professionele site met mijn eigen domeinnaam?

Ik wil een site bouwen en heb een domein, met welk programma of site bouw ik nu makkelijk een mooie site?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Erna55
7 jaar geleden
Je wilt goedkoop, gemakkelijk én professioneel.
Dat zal niet lukken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat Erna zegt klopt. Tevens vraag ik mij af wat jij onder goedkoop verstaat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil hem zelf gewoon kunnen maken en niet dat ik 100 euro in een keer moet uitgeven om het domein over te zetten en een prut site te gebruiken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en met zal niet lukken neem ik geen genoegen ;)
paulus811
7 jaar geleden
In wordpress kun je gratis een professionele site bouwen, mits je alleen een gratis template en gratis plugins gebruikt. En je moet wp kunnen gebruiken uiteraard.

Antwoorden (2)

als je geen verstand hebt van sites bouwen met programmeertaal (html, css etc.) zou je wix.com kunnen proberen of wordpress.com of jimdo.com. een domein naam kun je krijgen op dot.tk
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt een aantal verschillende opties:

Een website builder als Wix of Jimdo biedt de gelegenheid om een domeinnaam te koppelen. Je moet een website builder zien als online website software. Je logt in op het account en daarna kun je in je browser aan de slag met de website. Alles is in principe slepen en neerzetten. Je kunt dit eerst gratis uitproberen, en eventueel later pas het domeinnaam koppelen, dan weet je of het wat voor je is. Ik heb hier een maand geleden een video over gemaakt, zie video.

Goed om te weten: een domeinnaam koppelen kost bij Wix rond de 4 euro per maand.

Je zou ook een Wordpress website kunnen maken. Wordpress is een content management systeem. Hier zijn ook veel videohandleidingen voor te vinden.
Wordpress is net wat krachtiger in termen van functionaliteiten. Om dit systeem te draaien heb je alleen nog een hosting pakket nodig. Indien je dit echt supergoedkoop wilt, dan kun je eens kijken bij Robohost, Neostrada of Versio. Zij bieden betaalbare pakketten voor de kleine gebruiker aan.

Hopelijk heb je er wat aan!