ik kom niet op de inlog pagina van mijn router, hoe moet ik dit doen?

ik kom niet op de inlog pagina van mijn router ik heb 192.168.178.1 geprobeerd het het default gateway adress dat in mijn cmd staat geprobeerd maar beide krijg ik dezelfde fout, namelijk dat de site niet bereikbaar is en dat het te lang duurde voordat het reageerde. ik heb het via de wifi geprobeerd en via LAN kabel maar beide werken dus niet. kan iemand me helpen??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Thecis
7 jaar geleden
Het adres is apart voor een standaard router. Kan je eens laten zien wat de waarden zijn als je in de cmd ipconfig invoert?
Meestal is de standaard namelijk 192.168.0.1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Thecis
192.168.178.1 is zeker een standaard, alle huidige Ziggo modem/routers gebruiken deze bijvoorbeeld. Ik navigeer dus ook naar dat ip-adres. Niet zo bekend als 192.168.0.1 idd. Maar de vrager moet zich enkel richten op de default gateway als hij deze weet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd https:// voor het ip-adres te zetten? Dus https://192.168.178.1 Kun je het adres wel pingen? Type in het cmd-venster: ping 192.168.178.1
Thecis
7 jaar geleden
@MrTomaat
Dat wist ik niet. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Handig om te weten, om welke Router gaat het? Merk en type

Antwoorden (2)

Probeer 192.168.1.1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.watismijnip.nl/ hier zie je wat jouw IP-adres is en dit kun je gebruiken om naar de inlog pagina van je router te gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De website watismijnip en soortgelijke pagina's vermelden je publieke IP-adres (WAN). Daarmee weet je nog niet je privé-adres (LAN). Het kan zijn dat je zo alsnog uitkomt op de pagina van je router, maar dat is dan omdat de portforwarding zo staat ingesteld. Ik kan in elk geval mijn router niet via mijn publieke IP-adres bereiken.