Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is mijn internetverbinding in het weekend trager en kan ik dit verhelpen?

de laatste maanden heb ik gemerkt dat mijn internetverbinding veel trager werkt vooral in het weekend of wanneer er meer mensen thuis inloggen.
dit is ook het geval 's morgens op werkende dagen waarschijnlijk omdat de mensen op kantoor dan inloggen...
ik veronderstel dat de capaciteit van de verbinding dan onder grotere druk staat maar is er iets dat eraan kan gedaan worden? misschien met een WiFi versterker of heeft dat geen zin?

7 jaar geleden
in: Internet
18

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit kan komen doordat er in het weekend meer gebruik gemaakt wordt van het internet door meer mensen tegelijk of door meerdere apparaten tegelijk. Om dit te verhelpen kun je je router resetten, apparaten die je niet gebruikt en die internet gebruiken uitschakelen of je internetprovider contacteren voor meer informatie.
(Lees meer...)
Bronnen:
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding