Hoe verander ik het IP adres van mijn Router?

Vanuit onze woningbouwvereniging moest ik toen ik een kamer ging huren het IP adres doorgeven van de computer waarmee ik het internet zou gaan gebruiken. Als ik nu de internetkabel gebruik kan ik in principe alleen via die pc internetten. Nu is dat te omzeilen door de Router hetzelfde IP adres te geven als ik heb door moeten geven aan de woningbouwvereniging.

Nu is mijn router helaas per ongeluk gereset en ik weet niet meer welk IP adres ik heb doorgegeven, en hoe en waar ik in mijn Sitecom 150N router ik het IP adres moet veranderen zodat ik gewoon weer WIFI heb. Heeft hier iemand verstand van die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Het beste antwoord

De kortste klap is gewoon je woningbouw bellen en vragen om het ip adres en
vergeet niet de andere gegevens naamserver ed in te vullen
want er zijn verschilende methode waarbij je niet alleen de ip adres maar ook de andere gegevens als standard gateway ed moet invullen

maar probeer dit eens sluit je pc rechtstreeks aan
en als je dan wel op het internet kan komen
ga dan naar www.whatismyip.com voor het externe ip adres
en kijk ook even naar de andere instellingen
domain naam etc onder de apparatenbeheer netwerkkaart instellingen
dat is vast het ip adres dat je moet gebruiken let ook even op dns en standaard gateway eventueel ook andere gegevens
sluit je router weer aan
in je router menu moet je dan de dhcp uitzetten
en het gevonden ip adres invullen en de andere gegevens
het is een goeie leiddraad voor het uitzoeken welke gegevens je nodig hebt
hopelijk werkt dat
want je woningbouw bedrijf kan daar natuurlijk eigen gegevens gebruiken als ze het helemaal hebben dichtgespijkerd
maar hopelijk laten ze het grotendeels op automatisch staan
en vindt de router vanzelf die andere gegevens

Een andere methode die ook wel eens werkt is de router in switch zetten
dus steek de kabel niet in de eerste poort (de IO poort )
maar verschuif alle kabels 1 plekje
Reboot de router en eventueel pc en kijk of je dan internet hebt ?
in principe als dit werkt dan hoef je verder niets te doen
behalve misschien je wireless verbinding weer instellen
met een wachtwoord e.d

succes
capthavoc
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor je woningbouwvereniging moest je waarschijnlijk je externe IP-adres geven. Dat is meestal dynamisch en kan met bijvoorbeeld het opnieuw opstarten van de router opeens veranderen. Dat hoort zo, de woningbouwvereniging houdt daar ook wel rekening mee (hoop ik). Het probleem komt waarschijnlijk doordat je router een statisch IP-adres heeft op je modem. Of het is je externe IP-adres die niet dynamisch (dus statisch) is, dan moet je dus je externe IP-adres invoeren die je dus ook aan je woningbouwvereniging hebt doorgegeven bij de WAN-instellingen van je router. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
IP adressen veranderen kan niet, want je staat ook ingeschreven bij je provider met dat IP adres en bij politie en alles.