Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in België, buiten Proximus en Telenet, nog providers waar je geen vergoeding moet betalen voor de transport infrastructuur?

Ik ben bij Proximus en zou graag veranderen. Nu had ik een rekenmodule gevonden waarbij ik de voor mij goedkoopste internetprovider vond. Ik heb die gecontacteerd, inderdaad stukken goedkoper dan Proximus...19 euro ipv 27 euro voor een vlottere verbinding.
Maar de provider rekent wel 14 euro per maand extra voor het gebruik van de infrastructuur. Deze moet hij naar eigen zeggen ook betalen aan Proximus. Komt dus neer op 33 euro, duurder dan Proximus.
Als dat waar is, heeft Proximus in zekere zin nog altijd een monopolie. Voor de eigen klanten worden deze kosten immers niet doorgerekend.
Telenet zou naar verluidt dezelfde problemen vertonen als Proximus: verbinding die veel trager loopt dan waarvoor je betaalt. Maar bij de betere providers zit je dus met die extra kosten.
Of zijn er nog mogelijkheden, waarbij je deze kosten niet moet betalen.

7 jaar geleden
in: Internet
33

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, er zijn in België nog andere providers waar je geen vergoeding hoeft te betalen voor de transport infrastructuur. Bijvoorbeeld Scarlet, VOO, Orange, BASE en Tango.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding