Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen de regen symbooltjes op de site www.YR.no

Bij YR.no zie je bij meteogram de regen weer gegeven als blauwe streepjes en blauwe vlakken. Wat is het verschil?

12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ziet niet wat je bedoelt. Ik zie alleen blauwe vlakken, een beetje zoals ook bij buienradar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op mijn scherm zie ik wel een verschil tussen lichtblauw en donkerderblauw. Er is ook nog paarsblauw, maar dat staat op dit moment niet op de kaart. Bij de legenda staat bij lichtblauw "lett nedbør" (lichte neerslag) Bij het donkerdere blauw staat "moderat nedbør"(matige neerslag) en bij het blauwpaarse "kraftig nedbør"(krachtige neerslag)
Is dat wat je bedoelt?

Toegevoegd na 4 uur:
Nu zie ik wat je bedoelt.
Er staat een stukje bij over sommerbyger, zomerbuien (als je op les mer klikt)
Het gaat over het feit dat zomerbuien moeilijker te voospellen zijn dan winterbuien, en daar heeft het volgens mij mee te maken. De buien zijn zo lokaal dat het moeilijk te voorspellen is waar ze ontstaan.
Ik denk dat de blauwe vlakjes zekerder zijn dan de gestreepte. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat dit het moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WIBO54
12 jaar geleden
Nee als je bij hour nu hour links in het scherm als je eerst een plaatsnaam hebt ingegeven kijkt en je kijkt onderaan net boven de streep zie je wanneer het gaat regenen hier zie je twee soorten blauwe vlakken.

Andere antwoorden (1)

Misschien mot regen en veel regen? Dat de blauwe streepjes de mot zijn en de vlekken veel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding