hoe kan ik anoniem zoeken via http://www.google.nl ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb begrepen dat dit mogelijk is via http://www.google.nl maar weet niet hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
8.6K
SimonV
10 jaar geleden
Bedoel je het incognitovenster van Chrome of wat anders?

Het beste antwoord

Een incognitovenster openen
1.Klik op het Chrome-menu op de browserwerkbalk.
2.Selecteer Nieuw incognitovenster.
3.Er wordt een nieuw venster geopend, waarbij het incognitopictogram in de hoek wordt weergegeven.

Daarna kun je anoniem zoeken met Google:
•Webpagina's die u opent en bestanden die u downloadt terwijl u incognito browst, worden niet opgeslagen in uw browse- en downloadgeschiedenis.
•Alle nieuwe cookies worden verwijderd nadat u alle geopende incognitovensters heeft gesloten.
•Wijzigingen die u in de incognitomodus aanbrengt in uw Google Chrome-bladwijzers en algemene instellingen, blijven behouden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Een zoekmachine die níet worden ge-PRISM’d door de overheid, maar wel uitstekend anoniem z’n werk doet:
DuckDuckGo is een meta-zoekmachine. Oftewel, het pakt de zoekdata van meer dan 50 andere zoekmachines, inclusief Yahoo!, Wolfram Aplha, Bing en zelfs Wikipedia.
https://duckduckgo.com/
SimonV
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Huh? Als ik het goed begrijp, is na dit "incognito"-gedoe op *jouw eigen computer* niet meer terug te vinden dat je via Google hebt gezocht, naar welke zoektermen je hebt gezocht, en welke zoektreffers (pagina's) je hebt bekeken. Althans: niet meer via de browser. Wie weet welke informatie Windows ergens tijdelijk opgeslagen heeft... daarop heeft dat incognito-browsen geen invloed. Maar Google zelf weet nog steeds dondersgoed vanaf welk IP-adres er op welke zoektermen is gezocht, en mogelijkerwijs zelfs welke treffers vervolgens zijn geopend. En jouw Internetprovider weet dat natuurlijk ook. Je bent al een stuk verder wanneer je via een versleuteld VPN werkt. Bijvoorbeeld via het gratis SecurityKISS. Dan kan jouw provider alleen nog maar zien DAT je SecurityKISS hebt gebruikt, maar niet welke pagina's je hebt bezocht en welke zoektermen je hebt gebruikt. Voor Google ben je ook anoniem: Google ziet alleen maar het IP-adres van een server van SecurityKISS.

Andere antwoorden (1)

https://startpage.com/do/search

Toegevoegd na 26 seconden:
Door deze site te gebruiken, je zoekopdracht gaat dan via hen en is voor google anoniem.