Hoe ontstaan twitter trends ?

Jeweetwel, dingen met een # ervoor die iedereen gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

ik denk dat een trending topic vaak ontstaat omdat mensen los van reageren op dezelfde nieuwsfeiten/actualiteiten. veel mensen zijn begaan met de situatie in libie, tweeten daarover (#libie ligt voor de hand als topic) en dus wordt dan bijvoorbeeld #libie automatisch een trending topic.

maar ik denk dat mensen ook vaak topics van elkaar afkijken. er zijn een aantal twitteraars met ongelofelijk veel volgers (die op hun beurt berichtjes ook nog eens kunnen retweeten) dus dan is een leuk trending topic in no time de wereld over. en dan hoeft hij dus helemaal niet over de actualiteit te gaan, als mensen hem maar leuk/grappig/interessant/etc. genoeg vinden om over te nemen. bijv. #thingsilikedwheniwasinhighschool. hoe meer mensen hem gebruiken, hoe meer mensen hem weer zien en over gaan nemen en kan dat aantal exponentieel toenemen. en als hij dan eenmaal in de 'trending topic'-lijst verschijnt zien natuurlijk ineens helemaal veel mensen hem!