Ik kon het niet uitstaan dat ik er niet achter kon komen, dus ik heb het daadwerkelijk voor je nagevraagd.

Volgens Speurders :

"...bla bla bla..... de achterliggende reden van het door ons toegepaste pleonasme ligt waarschijnlijk in de vindbaarheid van deze rubriek binnen de zoekmachines. Wanneer er is de titel zowel de trefwoorden 'Duitse wagen' als 'Volkswagen' te vinden zijn, zal de pagina eerder bovenaan belanden in de zoektocht naar een (Duitse) auto in Google."

Zelfs zij weten het dus niet precies ; "waarschijnlijk" :lol:
Dat was eerlijk gezegd een variant waar ik zelf nog niet opgekomen was.