Heb zo een idee dat er op het oog weinig zou veranderen maar dat eerder de achterliggende techniek veranderd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het delen van informatie langs electronische weg heeft denk ik nauwelijks een opvolger. Toegang zal draadloos worden, en uiteindelijk zal het internet gewoon net zo'n standaard in ons leven zijn als straatstenen, iets waar we niet eens meer over nadenken.

En met draadloos bedoel ik natuurlijk -niet- Wifi of Wimax, maar "gewoon" totale dekking (99%) waar je ook bent (in de geciviliseerde wereld dan), zonder abonnement, bereikbaar met vrijwel elk apparaten waar het zinnig voor is en waar "internet-toegang" gewoon standaard gaat worden ingebouwd (hetgeen pas kan als we de verrekening van kosten van toegang via providers nu, hebben omgebouwd naar een soort verrekening via de belasting in de toekomst).

En zodra toegang vrij is, komt er (in combinatie met de door nieuwe kennis toegenomen bandbreedte, doe 'ns raar, zeg 1 Gbit wireless) opeens een gigantisch grote, nieuwe markt!

Wauw, ik bedenk opeens een hele nieuwe toepassing!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doe er eens patent op aanvragen of even aankloppen bij het ministerie wat er over kan gaan (uhhhhhhhh) klinkt namelijk wel praktisch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, hoe ziet het huidige Internet eruit? Je doelt waarschijnlijk op de WWW toepassing. Ik denk dat de eerste grote wijziging het beschikbaar komen van meer adressen zal zijn (IPv6). Hierdoor zal men allerlei nieuwe toepassingen die van het Internet gebruik maken bedenken. Ik stel me zo voor dat je straks via WWW je huishoudelijke apparatuur kan bedienen. Of dat apparaten met elkaar gaan communiceren. een bekend voorbeeld dat je weleens leest is dat je koelkast zijn eigen voorraad bijhoudt en bijbesteld bij de supermarkt. Ook wel handig dat je straks de verwarmingsketel via WWW kunt regelen en het verbruik in een mooie grafiek op je scherm krijgt. Ik verwacht ook dat je straks overal schermen hebt hangen waar je je persoonlijke stick in plugt en op WWW kan zonder op te hoeven starten, aan te hoeven melden etc. Over een jaar of 10 a 15 vinden we de huidige WWW toepassing erg primitief. Weet je nog dat je al die wachtwoorden en userid's moest onthouden, zeggen we dan. Wat een ellende was dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die is er al.
Web 2.0 applicaties uitvoeren via internet dus dat je ze zelf niet meer moet kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het internet nog wel een poosje mee zal gaan. Het zal steeds mobieler worden; kleinere computers, mobiele telefoons, horloges met touchscreenprojectors, terminals op straat...wie weet; hersenimplants?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spraak erin. En inderdaad overal altijd alles doen van een verbinding.

Bealen aan de kassa,(kassa's verdwijnen op den duur). Tanken zonder uitstappen en betalen. beeldtelefoon.
Gewoon alle informatie die je wil en die beschikbaar is overal en altijd beschikbaar. Met snelheden waar we nu niet van kunnend romen. ( bedoel nog niet zo lang geleden zaten we allemaal op de 25kb modem)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een leuke vraag! Ik schat dat we langzaam in de richting gaan van altijd en overal beschikbaarheid over een verbinding, in combinatie met een volledig intuïtief en interactief internet en hardware die daarop inspeelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hersenimplantaat waarmee we in voortdurende verbinding staan met het internet en elkaar en zo in een virtuele wereld kunnen leven of in de real world. Zoiets als in de Matrix ofzo..