Waarom wordt mijn foto op Wordpress wazig?

Elke keer als ik een afbeelding in een bericht op WordPress wil verwerken is de kwaliteit ervan niet zo goed. Zie daarvoor de afbeelding in de bijlage.

Waar ligt dit aan? Iemand enige tips?

Toegevoegd na 1 minuut:
De onderste is de originele afbeelding, die daarboven is op Wordpress

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
6.9K

Antwoorden (1)

Dit komt doordat de afbeelding wordt gecompressed, dit houdt in dat de afbeelding alsware in elkaar wordt geduwd, de kwaliteit wordt dan slechter en de bestandsgrootte wordt verkleind. Waarom dit gebeurd is omdat jouw website dan sneller zal laden.

Ik heb een link bijgevoegd waarmee het probleem te verhelpen is.