Hoe kan ik zorgen dat links op een website weer werken?

Sinds kort heb ik gemerkt dat op verschillende websites hyperlinks niet meer werken op mijn computer. Ik druk dan bijvoorbeeld op de knop inloggen, maar er gebeurd niks. Het helpt niet om van internetbrowser te wisselen (ik gebruik standaard google Chroome, en heb het ook in internet explorer geprobeerd). Kan iemand mij helpen? Want het is zwaar vervelend.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Amadea
8 jaar geleden
Als dit heel soms gebeurt op mijn laptop, dan verhelp ik dat door met de rechtermuisknop op die hyperlink te klikken, en dan aan te geven dat de koppeling in een nieuw venster (of als je daarmee werkt een nieuw tabblad) moet worden geopend.
SimonV
8 jaar geleden
Misschien helpen deze tips:
http://www.nucia.eu/forum/threads/52536-links-werken-niet-dubbel-klikken-ook-niet Kun je anders misschien twee voorbeelden geven van links die niet werken?
Kan soms aan de website zelf liggen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste,
ik raad u hiervoor (ja srry weer een link) pc hlpforum aan.
Zij zijn hiervoor gespecialiseerd (in computerproblemen) en VOLLEDIG GRATIS!!
Hier dan toch de link: http://www.pchelpforum.be
Veel succes daar nog!
Mvg,
Jonas The Gamer
P.s. Hieronder is de link nog eens
I
V Bronnen:
- http://www.pchelpforum.be
samaiphon
7 jaar geleden
ik heb dat probleem soms ook en als ik dan, indien mogelijk, de webversie open dan lukt het soms wel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tip van JonasTheGame, 2 maanden geleden: post het op een PC forum (ICT gericht in elk geval) .geldt voor al dit soort vragen. Wel vinden ze het daar normaal dat je vertelt wat voor browser je hebt, welk besturingssysteem, wat je geprobeerd hebt om het op te lossen enz. Dat iedereen die geen details geeft, Windows heeft versie "nou gewoon", MS Internet Explorer, en niks zelf geprobeerd, snappen ze daar ook wel, Maar er is minder begrip voor dan hier.

Antwoorden (2)

Wellicht is er iets mis met je DNS-instellingen? Die zorgen ervoor dat een www-adres wordt vertaald in een IP-adres, waarmee je pas echt contact kunt leggen met de daadwerkelijke website. Als daar iets fout gaat, kan jouw computer de locatie van de website waar je naar op zoek bent, niet vinden. Mogelijke oplossingen voor dit probleem:
- leeg of verwijder het hosts-bestand op je computer
- reset de DNS-instellingen / cache op je computer
- laat je computer verbinding maken met een andere DNS-server dan 'ie nu doet, bijvoorbeeld 8.8.8.8 (van Google)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je ook kan doen, is kijken of de links wel naar de juiste bron toe verwijzen. Dat doe je door de bron te bekijken van de website. De basis in html zou moeten zijn:

Waarbij = een webadres zoals www.startpagina.nl en waarbij een generieke naam kan zijn.