Kun je anoniem bestanden downloaden via de TOR browser?

Als je via de TOR browser bestanden download zoals filmpjes of audiobestanden (geen torrents) moet je vaak plugins activeren zoals Flash. Dit wordt door TOR zelf niet aangeraden en je krijgt daar dan ook een melding van, websites zouden dan je ip kunnen traceren. Nu vraag ik mij af in hoeverre je nog anoniem bent als je de plugins activeert en gewoon bestanden download? Is deze bestandsoverdracht dan bijvoorbeeld te traceren?

Toegevoegd na 1 dag:
Correctie: voor het kunnen downloaden van bestanden dien je de functie 'Temporarily all allow this page' of Allow scripts globaly' te kiezen. Dat werkt dus ook zonder flash te activeren, je kan dan bijvoorbeeld filmpjes downloaden maar niet bekijken oftewel streamen. TOR geeft zelf aan dat het gevaarlijk kan zijn om deze functie aan te zetten omdat websites je gegevens zouden kunnen lezen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je kunt ook de gratis Tribler gebruiken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is toch meer bedoeld om torrent bestanden te downloaden, geen webbrowser?

Antwoorden (1)

In je vraag zit een aanname die niet klopt: namelijk dat het voor het downloaden van filmpjes nodig zou zijn om flash te installeren. Voor het downloaden is helemaal geen flash vereist; dat geldt alleen voor het afspelen van filmpjes. Daarbij speelt een ander punt: TOR is bedoeld voor het uitwisselen van vooral tekstuele informatie en niet voor het uitwisselen van grote bestanden. Bij oneigenlijk gebruik wordt het netwerk trager voor bijvoorbeeld dissidenten in China.
Mocht je desondanks grote bestanden willen afspelen, dan kan dat middels een live-cd van Tails (zie link 1) of in Windows via een workaround (zie link 2)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt daar heb je gelijk in, ik was in dit geval in de war met 'Temporarily all allow this page'. Mijn vraag is in hoeverre dit dan nog anoniem gebeurt. Deze functie 'allow scripts' wordt door TOR als zijnde gevaarlijk bestempeld vandaar. Bij mijn vraagstelling doel ik op kleine bestanden, geen grote bestanden.