Als je een nieuwe internetprovider kiest, moet je dan aan alle mensen in je adressenboek een adreswijziging sturen?

Toegevoegd na 7 uur:
het gaat om outlook, niet gmail of zo.
wat is een goede aanpak om al je contacten te berichten. ik krijg nogal eens nieuwsbrieven en zo en van de afzender heb ik niet echt adres bij de hand.

Toegevoegd na 6 dagen:
tav computoon.
ik gebruik nu de 'normale' outlook. Bestaat er ook webversie van? kun je dat dan overzetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
8 jaar geleden
Ja want je mail adres wijzigt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
beste wimkees, dit is een volwaardig antwoord. waarom een reactie geplaatst?
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt er aan wat voor email adres je gebruikt. Als je Gmail of Hotmail of zo hebt, dan veranderd er niks.
ronron1212
8 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat het om het wmail adres van de provider gaat en niet om hot. live of gmail dat heeft niets met de provider te maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wij zijn in september overgestapt. Eerst alle mail van het afgelopen jaar bekeken, om aan alle adressen te komen van mensen met wie we regelmatig mailen. Ook de notificaties van nieuwsbrieven, forums (fora) etc opgeschreven. En gelukkig kunnen we mail die naar het oude mailadres gestuurd wordt nog steeds ontvangen, en die beantwoorden we dan met ons nieuwe adres. Al met al heb ik een wijzigingsmail aan 66 mensen gestuurd, met het verzoek eerst mijn oude adres uit hun adresboek te verwijderen, en daarna mijn nieuwe toe te voegen.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan of je het email adres van je provider gebruikt

Als je zeg maar een hotmail of live mail ( tegenwoordig outlook ) of gmail o.id gebruikt hoeft dat niet
deze zijn provider onafhankelijk.
in principe kun je dus beter niet meer het email adres van je provider zelf gebruiken
als een rechtstreeks adres.
capthavoc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat bepaal je zelf. Als je echter wilt dat de personen uit je adressenboek naar het e-mailadres van de nieuwe provider sturen, moet je hen dat laten weten. Maar lang niet iedereen geeft dat "officiele" e-mailadres door. Je kunt bijv. ook een Outlook- of Gmail-account gebruiken voor e-mail. Dat is provideronafhankelijk.