Internet Explorer kan geen webpagina's vinden.

Ik gebruik al een lange tijd Firefox, maar af en toe ook Internet Explorer op mijn computer. Maar sinds een paar dagen krijg ik een foutmelding als ik Internet Explorer wil openen, namelijk dat er geen webpagina weergegeven kan worden. Als gevolg daarvan heb ik Safari gedownload, maar daar kreeg ik de foutmelding ook. Firefox werkt nog wel, maar ik wil dus gebruikmaken van Internet Explorer. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Probeer Google Chrome eens.
Werkt die ook niet? Probeer Opera.
En zonder de foutcode kunnen we ook niet heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wordt dit probleem veroorzaakt doordat instellingen niet zijn bijgewerkt. Ga als volgt te werk om de instellingen bij te werken:

Koppel de kabel los die de computer met de modem verbindt. Schakel de modem uit. Wacht een paar minuten. Schakel de modem weer in, sluit de kabel tussen de computer en de modem aan en start de computer opnieuw op.

Een andere mogelijke oplossing:
Start Internet Explorer en probeer de webpagina te openen die netwerkverbindingsproblemen veroorzaakt.
Klik op de pagina waarop een foutbericht van Internet Explorer wordt weergegeven op de koppeling Verbindingsproblemen vaststellen. Het hulpprogramma Netwerkcontrole wordt uitgevoerd. Als het hulpprogramma is uitgevoerd, wordt een van de volgende resultaten gerapporteerd:
- Het probleem is niet gevonden.
- Er is een probleem in het register aangetroffen. Daarnaast geeft het hulpprogramma richtlijnen over wat u verder kunt doen om het probleem op te lossen.

Als je het probleem met deze methoden niet kan oplossen, kun je proberen of je het probleem kunt oplossen met de geavanceerde stappen voor probleemoplossing (zie bron).
Pieter2011
12 jaar geleden
Gebruik je misschien een proxy-server voor je internet-verkeer die je wel in Firefox hebt ingesteld en niet in de andere browsers ?

Of kan dit komen doordat je een firewall gebruikt (bijvoorbeeld ZoneAlarm) waarin je de nieuwe programma's nog toegang moet geven.

Je zou dan tijdelijk de firewall kunnen uitschakelen om te zien of alle browsers het dan wel goed doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Programma's en/of software afkomstig van Microsoft zijn erg makkelijk te herstellen. Als U via Configuratiescherm>>Software aangeeft I.E. te willen verwijderen komt er bijna zeker (nog) een vraag met 2 mogelijkheden :
1..Wilt U verwijderen
2..Wilt U repareren c.q. herstellen
Aan U - de gebruiker- de keus,waarbij nog even de opmerking,dat er mogelijk wordt aangeboden om d I.E. 9 op Uw pc te installeren prima en vooral stabiele browser,welk in een recente test nog in Computer Totaal als sneller dan FireFox werd bevonden. Ik persoonlijk vind deze trouwens sowieso fijner dan FF i.v.m. de veel te hoge cache ,welke FF aanspreekt.

Groet:Zoekertje