kan je pc zonder beveiliging ?

Ik heb een pc op de zolder staan met windows xp.
Nu wil ik deze gebruiken voor deezer (muziek dienst) via internet. Er staat op die pc niks belangrijks maar dan echt helemaal niks (clean install) en wil deZe dus alleen gebruiken voor deezer via explorer. Moet hier dan een virus scanner op of iets in die trent ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt eraan of je zoldercomputer is aangesloten op een netwerk met meerdere computers. Als dit het geval is, en je hebt waardevolle info staan op de andere computers in dit netwerk, dan is beveiliging aan te raden. Mocht het echt een stand alone computer zijn met alleen Deezer erop, dan maakt het niet zo uit. In het ergste geval kun je een virus oplopen, dan moet je de boel even herinstalleren maar verlies je niets begrijp ik. Misschien dan wel even een stickertje op je webcam plakken als je deze toch niet gebruikt.

Ja, anders is je computer zo onderdeel van een botnet die spam en / of DDOSen de wereld in stuurt, wat voor je internet aanbieder reden kan zijn je af te sluiten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100