Zijn er diensten waarbij ja audio (MP3) kan uploaden en deze voor een select gezelschap afspeelbaar en downloadbaar kan maken?

Dus zoiets als Youtube maar dan voor audio met downloadmogelijkheid en direkte beluistermogelijkheid (vanuit een browser). Zo ja welke diensten zijn dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
4.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij al die diensten is je MP3 "vogelvrij".
Een eigen website maken en de zaken zelf controleren !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf gebruik ik hiervoor mijn Synology DiskStation. Niet (helemaal) wat je zoekt, maar ik heb nog geen andere dienst gezien die zo mooi werkt. Je kunt in FileStation ofwel delen door een groep gebruikers een account te geven, of door een link met wachtwoord. Daarnaast kun je ook nog een termijn instellen waarop de link ongeldig wordt. Anders gebruik ik ook wel Dropbox, Google Drive, Mega. Maar wat is select. Het probleem is dat zodra gebruikers een link hebben ze deze kunnen delen of zelfs publiceren. Vaak zit er weinig tussen Public en de "geheime link:.
Je zou kunnen zeggen dat er weinig verschil zit tussen een wachtwoord en een willekeurige link. Toch is de drempel om een wachtwoord te delen nog net iets hoger dan het delen van een link. Veel mensen hebben geen idee dat ze persoonlijke info delen als ze een apikey of een ander ID meesturen met een link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PS:
Bij Mega kun je kiezen tussen het zenden van een link, een key, en een link met key. Als je 2 mailtjes naar gasten stuurt, 1 met de link en de ander met de key, zwerven er in ieder geval geen mailtjes rond met een werkende link, en moeten de genodigden expliciet een key invoeren. (Al is een werkende link eenvoudigweg te maken door de link uit te breiden door de key erachter te plakken.) Blijft nog even de vraag hoe je afspeelbaar definieert. Mega voorziet niet in automatisch afspelen, als je dat bedoelt en je moet eerst downloaden. Bij Dropbox kun je streamen, maar alleen bestand voor bestand (voor zover ik weet). Hetzeelfde geldty voor Google Drive, maar daarvoor kun je een app downloaden, Music Player for Google Drive. De vraag is of je dat wilt, en het werkt vast niet in alle browsers. Van "de grote 3" cloud services, als ik ze zo even mag noemen, Google Drive, Dropbox en OneDrive, biedt OneDrive de beste ondersteuning voor muziek, vind ik; als je mp3's uploadt kun je ze in je Music folder zetten, rechtsklikken en "make album from folder" kiezen. Als je rechtsklikt op de folder dan kun je ze afspelen via Groove (https://music.microsoft.com/collection/) Ook SoundCloud kun je overwegen, als je je tracks private maakt, maar die scannen (net als YouTube, overigens) geautomatiseerd wel op bestanden waarop copyright heerst. Wat lastig is, ook als je geen kwaad in de zin hebt en je bestand met bijvoorbeeld een huisgenoot deelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@compris
Bij al die diensten is je MP3 "vogelvrij".
Een eigen website maken en de zaken zelf controleren ! Wat bedoel je met vogelvrij?

Het beste antwoord

Dat kan met de meeste cloud-opslagdiensten wel. Bijvoorbeeld Google Drive. Als je daar een mapje aanmaakt en MP3's erin zet, kun je de map delen. De bestanden zijn dan ook weer te downloaden of direct in de browser af te spelen.
bamibal
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik gebruik daar Dropbox voor.

Andere antwoorden (1)

Clipgrab!!!