hoe kan ik de instellingen (vooral upload snelheid) van mijn draadloze internet controleren en de instellingen veranderen?

het uploaden gaat heel erg traag

Toegevoegd na 1 uur:
als draadloos per definitie traag is, dan heb ik een probleem. want het is hier praktisch onmogelijk te zaak te 'bedraden'. wat zijn dan mogelijkheden om de draadloze verbinding te versnellen?

Toegevoegd na 12 uur:
wat er aan de hand is weet ik niet (SimonV) het lijkt vaak of er helemaal niets wordt ge-upload. dit terwijl de draadloze verbinder permanent staat te knipperen, een teken van grote activiteit. ik zit helemaal niet ver van de meterkast (hemelsbreed 5 meter) maar het trekken van een kabel is nagenoeg onmogelijk. Dat stopcontactenidee is dat echt een optie?

Toegevoegd na 15 uur:
Speedtest geeft de volgende resultaten
ping 62 ms; download speed 7,41 Mbps; uploadspeed 0,35 Mbps. Laag dus?

Toegevoegd na 16 uur:
het kan nog slechter: nu 79ms; 1,00 Mbps; 0,07 Mbps

Toegevoegd na 23 uur:
tav Sandokan (reactie) vertel me even waar en hoe vind ik de beheerpagina van de router?
overigens als ik het over afstand van vijf meter heb, is dat 'hemelsbreed' gemeten', ik heb zeker 10 meter kabel nodig.
de trage upload is iets van de laatste weken, dus ik neem aan dat er niet een technische oorzaak voor is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een Router in de meterkast is altijd een slecht idee, en hemelsbreed zegt helemaal niets, er kan interferentie zijn. Is het ook niet mogelijk om een kabel te trekken naar een centraler punt in huis en daar de router te plaatsen? Over die stopcontact repeaters: de een zweert erbij, de ander zegt dat het rotzooi is, zelf heb ik ze nooit gehad. En een repeater werkt alleen als je al een goed signaal hebt om te "repeaten". Als je een modem hebt van je kabelaar(gezien in meterkast maak ik deze aanname) is het WiFi bijna altijd slechter dan dat van een eigen Router. Kijk eens naar het programma inssider(computer) of WiFi analyzer(voor telefoon) dan kun je je eigen verbinding zien, en die van anderen, en hoe sterk deze zijn. Toegevoegd na 3 minuten: Doe daarnaast eens een speedtest, speedtest.net is een van de betere. Als je gaat klagen bij je provider, houd er dan altijd rekening mee dat deze alleen een bekabelde snelheid kan garanderen, dus om te testen zul je bekabelde snelheid moeten weten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100