hoe kan ik de instellingen (vooral upload snelheid) van mijn draadloze internet controleren en de instellingen veranderen?

het uploaden gaat heel erg traag

Toegevoegd na 1 uur:
als draadloos per definitie traag is, dan heb ik een probleem. want het is hier praktisch onmogelijk te zaak te 'bedraden'. wat zijn dan mogelijkheden om de draadloze verbinding te versnellen?

Toegevoegd na 12 uur:
wat er aan de hand is weet ik niet (SimonV) het lijkt vaak of er helemaal niets wordt ge-upload. dit terwijl de draadloze verbinder permanent staat te knipperen, een teken van grote activiteit. ik zit helemaal niet ver van de meterkast (hemelsbreed 5 meter) maar het trekken van een kabel is nagenoeg onmogelijk. Dat stopcontactenidee is dat echt een optie?

Toegevoegd na 15 uur:
Speedtest geeft de volgende resultaten
ping 62 ms; download speed 7,41 Mbps; uploadspeed 0,35 Mbps. Laag dus?

Toegevoegd na 16 uur:
het kan nog slechter: nu 79ms; 1,00 Mbps; 0,07 Mbps

Toegevoegd na 23 uur:
tav Sandokan (reactie) vertel me even waar en hoe vind ik de beheerpagina van de router?
overigens als ik het over afstand van vijf meter heb, is dat 'hemelsbreed' gemeten', ik heb zeker 10 meter kabel nodig.
de trage upload is iets van de laatste weken, dus ik neem aan dat er niet een technische oorzaak voor is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.5K
capthavoc
8 jaar geleden
controleren kan http://www.speedtest.net/ maar ik denk niet dat je veel anders kan doen modem zijn gewoon vastgesteld op je gekocht dl/up snelheid en daar bij moet je rekening houden met eventuele drukte. tijdstip van de dag
Hooguit kan je wat andere programma's afsluiten die ook data gebruik of uploaden op de achtergrond wellicht ?
maar als je wilt uploaden ga dan gewoon bedraad.
en kijk of je op die manier verschil kan maken. iets in de draadloze settings veranderen zal geen opmerkelijk verschil opleveren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Draadloos=niks als je snelheid wil. Of je moet dicht bij zitten zonder muren of met goede apparatuur werken. Een netwerkkabel lost alles op.
SimonV
8 jaar geleden
Je hebt zowel bij Dropbox als Googledrive een lage uploadsnelheid?
capthavoc
8 jaar geleden
je kan internet via stopcontact proberen ?
zogenaamde homeplugs bv
http://www.bol.com/nl/l/computer/powerline/N/4280812427/index.html?Referrer=ADVNLGOO002013-CXLV5C6SLSGUS-62236721804# even vergelijken deze zijn tegenwoordig zowel bedraad als draadloos
te gebruiken op een eindpunt. is ietsje beter maar ook niet veel
uit je verhaal te horen zit je blijkbaar toch een behoorlijk eind van je wifipunt af ?
misschien helpt een oude draadloze router doorverbinden tot waar je nog wel draad kan trekken ?
voordeel: internet via stopcontact is flexibel
andere kamer ? ander stopcontact
nadeel prijzig en niet beter dan bedraad
SimonV
8 jaar geleden
Ik dacht dat alleen uploaden naar Dropbox traag ging. Als je algemene uploadsnelheid laag is, kan het ook door malware komen (was bij mij eens het geval). http://www.delete-computer-history.com/increase-upload-speed.html Check dus maar weer eens met AdwCleaner en Malwarebytes... http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ https://www.malwarebytes.org/
SimonV
8 jaar geleden
Als je computer actief is terwijl je niets doet, kan dat ook wijzen op malware. Sluit al je toepassingen af en ga naar Prestaties op Taakbeheer: Start taakbeheer door met de rechter muisknop op de taakbalk te klikken en te kiezen voor taakbeheer.
Als bij Prestaties het processorgebruik groter dan 1 à 2 is, kan dit op malware wijzen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt dit het beste wetenschappelijk maar toch simpel aanpakken.
(1) Leg eerst tijdelijk een kabel tussen PC en router.
Is de snelheid nu WEL oké, dan is het mysterie opgelost. Je netwerk is het probleem. Oplossing: betere router kopen of dLAN (powerline) adapters gebruiken. Is het probleem NIET opgelost, dan doe je STAP (2):
Meet met een tweede ("gezonde") computer bekabeld de uploadsnelheid. Als de snelheid dan wel oke is, light het in ELK geval niet aan je provider, maar wel aan je PC. Oplossing: Windows verversen.
Als de snelheid nu nog niet oké is, check dan of er geen andere apparaten gebruik maken van je netwerk. Als ook dit niet zo is, neem dan contact op met je provider. Een paar noten bij wat hiervoor gezegd is: 5 meter is door een goede router gemakkelijk draadloos te overbruggen, ook in hoge snelheid. Mijn draadloze router haalt 300 Mbps, waarmee het mijn glasvezelverbinding gemakkelijk kan bijhouden.
Ook kijk ik HD-films via het draadloze netwerk. Allemaal geen probleem. Of Powerline-adapters werken hangt sterk af van de situatie van je elektra. Ze kunnen groepen overbruggen, maar dat gaat wel ten koste van de snelheid. Mocht je de aanschaf overwegen, koop dan in elk geval een adapter die qua geadverteerde snelheid flink zit boven wat je denkt nodig te hebben. Met jouw snelheden zou je zeggen dat een setje van 200 Mbps meer dan voldoende is, maar daar moet je niet intrappen. Ga voor minimaal 500 Mbps of 1000 Mbps. Mocht je niet de beschikking hebben over een tweede pc, dan kun je de snelheid van je netwerk in bekabelde toestand toch draadloos testen!
Dat is iets technischer:
Daarvoor moet je dan de beheerpagina van je router openen en op een pagina die meestal iets als Diagnose heet een ping of een tracert uitvoeren. Die kun je vergelijken met de ping of tracert op de pc.
SimonV
8 jaar geleden
Als "de trage upload iets van de laatste weken is" was je hardware in ieder geval oké.

Het beste antwoord

Een Router in de meterkast is altijd een slecht idee, en hemelsbreed zegt helemaal niets, er kan interferentie zijn. Is het ook niet mogelijk om een kabel te trekken naar een centraler punt in huis en daar de router te plaatsen? Over die stopcontact repeaters: de een zweert erbij, de ander zegt dat het rotzooi is, zelf heb ik ze nooit gehad. En een repeater werkt alleen als je al een goed signaal hebt om te "repeaten".
Als je een modem hebt van je kabelaar(gezien in meterkast maak ik deze aanname) is het WiFi bijna altijd slechter dan dat van een eigen Router.
Kijk eens naar het programma inssider(computer) of WiFi analyzer(voor telefoon) dan kun je je eigen verbinding zien, en die van anderen, en hoe sterk deze zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Doe daarnaast eens een speedtest, speedtest.net is een van de betere.
Als je gaat klagen bij je provider, houd er dan altijd rekening mee dat deze alleen een bekabelde snelheid kan garanderen, dus om te testen zul je bekabelde snelheid moeten weten.