Is er een manier om een gratis domein te krijgen, .com of .net?

Geen enquetes en of punten verdienen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gratis-org-com-domein-registreren.83061

Antwoorden (4)

Nee, deze worden niet gratis uitgegeven. De enige domeinnaam die gratis wordt uitgegeven is .tk, van Tuvalu, maar daar zijn er heel veel restricties voor als je niet betaalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom duimpje omlaag???
Nee deze zijn niet Gratis te Verkrijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Via je registrar (meestal je provider) moet je altijd registratiekosten betalen aan de organisatie die het domein beheerd. Overigens zijn die kosten niet hoog. Soms pretenderen providers dat het gratis is, maar dat is dan in combinatie met een hosting-abonnement en dan zit het gewoon in de prijs daarvan "verpakt".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, helaas. Domeinnamen kan je beschouwen als een abonnement. Je betaald meestal een kleine bijdrage op jaarbasis, deze bedraagt gemiddeld 10 euro.

Je wordt dan eigenaar van het gekozen domeinnaam en dit zolang je het domeinnaam huurt (betaald).

Let wel, het is niet omdat je een .net en/of .com domeinnaam betaald/gehuurd hebt dat je dan ook meteen al een website erop kunt plaatsen. Deze gaat gepaard met een hosting-pakket (ruimte). Je kunt dit vergelijken met de aankoop van een computer. De computer is in dit geval je domeinnaam. En om van je computer (domeinnaam) gebruik te kunnen maken heb je een harde schijf nodig, in dit geval dus je hosting-pakket.