Kan je advertenties van marktplaats terugvinden ergens als de site zelf aangeeft dat de advertentie niet meer beschikbaar is?

Ik ben opzoek naar de oorspronkelijke advertentie van deze auto:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m973212416-mazda-323-1-8-i-f-glx-1996-airco-nwe-apk-voor-599-zo-mee.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

8 jaar geleden
in: Internet
15.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goede vraag! + Heb me dit ook meerdere keren afgevraagd, mateloos irritant als je het nog eens wilt zien en 't is foetsie!
Antoni
8 jaar geleden
Dat kan in principe wel, maar mijn "oplossing" geeft op dit moment helaas geen resultaat waar je iets aan hebt. Je kan de advertentie opzoeken via Google en dan kiezen voor "in cache". Gebruik hierbij de zoekwoorden "www.marktplaats.nl Mazda 323 1.8 I F GLX 1996 airco NWE apk voor 599 zo mee". Kiezen voor "in cache" kan door te klikken op het pijltje naar beneden naast de groene URL die onder het zoekresultaat verschijnt. Je krijgt dan een momentopname te zien van hoe de pagina er op een eerder moment uitzag. "De huidige pagina kan in de tussentijd veranderd zijn", zo luidt een deel van de waarschuwing boven de in-cache-pagina. Deze zoekactie geeft nu een resultaat van 14 oktober 2015. Toen was de advertentie helaas ook al niet meer te zien op de website.
Antoni
8 jaar geleden
De advertentie werd, zo begrijp ik, op de website geplaatst op 7 oktober 2015. Dat betekent dat de advertentie minder dan een week op de site heeft gestaan. Misschien kan je een advertentie van dezelfde auto nog vinden op een andere website waarop auto's te koop worden aangeboden, zoals bijvoorbeeld www.speurders.nl, www.autotrack.nl of www.autotrader.nl.
paulus811
8 jaar geleden
Jeetje, ooit mijn droomauto nu te koop voor de prijs van een fiets!
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat id mijn oude auto. Mijn ouders hebben hem halverwege september ingeruild en ik heb nu de oude auto van mijn moeder. Dat was ook mijn droom auto, dat is het nog, vooral in die kleur. De reden dat ik geïnteresseerd ben in de advertentie is omdat ik weet wat er allemaal kapot is aan die auto (VEEL) waaronder de Airco. Ben benieuwd wat die oplichters er nog meer bij gezet hadden. Naar mijn idee is het gewoon oplichting om een auto zo te verkopen. Er staat nu bij "met airco" terwijl ze toch echt moeten weten dat deze het niet doet.

Antwoorden (1)

Wat je permanent wilt bewaren van Internet kun je best opslaan (of bijv. een pdf van maken) op moment dat het nog actueel is. Dat geldt dus ook voor advertenties. Marktplaats-advertenties die in je favorietenlijst staan, blijven ook daar zichtbaar nadat ze verwijderd zijn, echter zijn inhoudelijk niet meer te lezen. Overigens werkt Marktplaats meestal met verkorte links als "alias", in dit geval zou deze link moeten zijn: http://link.marktplaats.nl/m973212416

Soms "hangt" de advertentie nog ergens rond op een andere website of in de cache van een zoekmachine (zoals ook al in de reacties aangegeven), maar dat is kwestie van geluk hebben. Zoek bijv. op het advertentiekenmerk (zie laatste deel van voornoemde link)

Lees verder ook de info van Marktplaats zelf omtrent verwijderde advertenties zelf, zie de bron.