Wat is de beste manier om een website te promoten.

Welke is het meest effectief?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (9)

het meest effectief is er een hele berg (miljoenen) aan geld tegenaan te smijten voor tvreclame en banners.

maar als je het meeste aan promotie per euro wil krijgen is het beste een site te bouwen me 1. een vernieuwende en pakkende inhoud en 2. effectief vormgegeven.

dit kan er voor zorgen dat je, met een paar mailtjes naar gerelateerde blogs, links naar je blog zich als vanzelf over het internet verspreiden.

als het gaat om een al bestaande site dan is optimalisatie voor vindbaarheid in zoekmachines een goede manier om extra bezoekers te krijgen. voor daadwerkelijke promotie kunnen advertenties op andere websites ook heel wat opleveren, maar het hoe en wat daarvan hangt heel erg af van het soort website dat je hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Optimalisatie voor vindbaarheid in zoekmachines.
Zorg dat je metatags in orde zijn. Hierna kan je de site aanmelden bij verschillende zoekmachines. Bijvoorbeeld google: http://www.google.com/addurl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beste is te zorgen voor positieve herkenning: Op fora over het onderwerp van je site mee discussieren helpt altijd goed: Hierdoor bouw je respect op, en worden je posts goed gevonden (Goede forums zijn meestal goed vindbaar). Vaak kanje in je footer een link naar je eigen site kwijt.

Daarnaast moet je zorgen door kwalitatieve links naar je site en vooral links naar kwalitatieve websites op het web. Gebruik de google toolbar om te zien wat de pagerank is van de verschillende sites, en kijk of je op de hoog gerankte sites een link kan krijgen.

Natuurlijk nmoet je zorgen dat je site juist geindexeerd wordt en daarmee een hogere ranking krijgt. Dit door: Goede content, alle pagina's voorzien van een link naar in ieder geval de eerste pagina van je site, en een index pagina aanbrengen die vanaf elke pagina in een klik tye bereiken is. Bouw links niet op door een grote querystring aan het einde vd URL; Die worden nog wel eens genegeerd door zoekmachines.

Als je geld hebt: Addwords campagnes helpen.

Tenslotte: Meld je site aan bij review sites op jouw onderwerp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erg belanrijk is ook om zoveel mogelijk meta termen te verstoppen in de site die google goed kan vinden. Bedenk dus wie je wilt helpen. Wat voor vragen beantwoord je met je website. Ook erg belangrijk is dat je niet te veel tekst op je site hebt staan. Als bezoekers veel tekst zien schrikken ze daar erg van af, dat is natuurlijk geen goede promotie. Uiteindelijk kan je ook veel geld uitgeven aan reclame, maar een goede site werkt toch beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is sterk afhankelijk van de doelstelling van je website. De bovengenoemde zaken zijn goed en horen zeker bij de basis. Maar analyseer ook je statistieken. Als blijkt dat er voldoende bezoekers komen, steek dan geen energie en geld in het krijgen van nog meer bezoekers, maar zorg dat je bestaande bezoekers een betere conversie laten zien...

Maar nogmaals, de beste manier is voor iedere site en iedere doelgroep weer anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem eens een kijkje op deze blog: http://www.positie1.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is oa afhankelijk van de gebruikersgroep, b2b of b2c. Belangrijk is om vermeld te zijn op de pagina's waarop deze bezoekers komen. Bijv. startpagina's. Natuurlijk kun je adwords gebruiken en de google webmastertools gebruiken voor SEO. Hier staan ook veel tips in.

Veel gebruikte middelen zijn: bloggen met verwijzingen naar je site, persberichten, en zorgen dat je via artikelen in bladen voor je doelgroep komt te staan. Maw. branding van je website.

Uiteindelijk is zoals factortachtig al vermelde de doelstelling van je website uiteindelijk conversie. Als bezoekers op je website komen het maximale hier uit halen. Bijv. Asknow.nl levert hier software voor.

Belangrijk is ook dat bezoekers terugkomen op je site. Terugkerende bezoekers zijn een belangrijk deel van je bezoekersaantallen. Zorgen dat de site uitnodigd voor herhaalbezoek is daarom belangrijk. Bijv. door blogs zoals wordpress, of het inrichten van een community die uitnodigt voor aanmelden en terugkeer, zoals Ning.com, linkedin of hyves
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk ook hier eens naar:
http://www.Google.com/WebsiteOptimizer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meest effectieve manier om je website te promoten is, in mijn opzicht, fora promotie, een eigen blog starten op http://www.blogger.com (volledig gratis) en gratis advertenties plaatsen op advertentiesites.