waar in mijn pc kan ik onderzoeken wat mijn standaardbrowser is?

ik zou graag willen weten wat mijn standaardbrowser is. Google Chrome is het niet, Firefox niet, I.E. niet.... (als ik die open krijg ik telkens de vraag om het als standaard te installeren). Wat is het dan wel?
Ik heb wel bij installatie van Comodo de vraag gekregen of ik Chromodo als het één of ander wilde gebruiken (weet niet meer hoe dat heette) om zo mijn internet te versnellen. Maar ook Chromodo vind ik niet meer terug...

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb al de vragen die hierover gesteld zijn gelezen, maar het antwoord volstaat niet. Ik heb alle stappen die voorgesteld werden (dus "open een browser en stel hem in als standaardbrowser") uitgevoerd. Zoals ik al in een vorige vraag aangaf, lukt het niet om mijn standaardbrowser te veranderen naar Chrome.
Daarom wil ik graag weten wat de standaard dan wel is. En dit eventueel verwijderen.

8 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Het beste antwoord

Doe het volgende (Win 7,8,10)

(tik in) standaardprogramma's
Een bestandstype of proto...
Scroll naar beneden tot je HTM tegenkomt het icoontje hierbij geeft je standaardbrowser aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Doe daarna het volgende

(bovenin scherm, stap terug)
(klik) Uw standaardprogramma's instellen
(klik) Google Chrome icoon
(klik) Dit programma als standaard instellen

Je zou nog alle andere browser kunnen kiezen en dan "selecteren wat met dit programma wordt geopend" en dan alles deselecteren en opslaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
als ik op de windows knop duw krijg ik mijn startblad, dus met al die icoontjes....
liveisgreat
8 jaar geleden
sorry ik heb het gevonden... het is natuurlijk ook een icoontje.
ik kan google chrome niet als standaard instellen.
er staan drie mogelijkheden
- huidige browser gebruiken (zonder naam en aangevinkt)
- google chrome
- I.E.
als ik google chrome wil instellen, springt het altijd terug op het eerste maar ik weet dus niet wat deze "huidige browser" is....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan heb je niet het gene gevonden wat ik heb bedoeld. Volgens mij is dat Programmatoegang en ....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Configuratiescherm
Standaardprogramma's
Een bestandstype/Uw standaardprogramma's
NIET: Programmatoeg..
SimonV
8 jaar geleden
"zonder naam en aangevinkt": ik denk dat daar het probleem zit.
Wellicht heeft je malware dit zo ingesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SimonV
Staat bij mij ook zo. Kan ik ook niet veranderen.