Is Free wifi in strijd tegen abbo tarief verhoging een mogelijkheid?

Vele hebben thuis draadloos netwerk. Zou het mogelijk zijn deze open te stellen voor publiek die langs je huis komen. Op een dusdanige manier dat het veilig is en dat je geen g3 of umts nodig hebt op je mobile gsm. En hoe promoot je dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Het is niet zonder meer op een veilige manier te doen; als iemand op jouw router kan, dan kan ie vanaf daar illegale dingen doen, en dan wordt er naar de eigenaar van de verbinding een onderzoek ingesteld. Een ander probleem is dat dan ook de computers op jouw thuisnetwerk zichtbaar zijn. Er is dus een systeem nodig waarbij mensen (gratis) in moeten loggen met een username/password en waarbij de verbinding gescheiden is voor publiek- en prive-gebruik. Zoiets bestaat al en heet FON: http://en.wikipedia.org/wiki/FON
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Hoi zoekertje, ik vertrouw mijn buren ook, maar ik vertrouw niet zomaar iedereen die voorbij mijn huis loopt en van mijn netwerk gebruik zou maken. Stel dat zo iemand gaat hacken bij het ministerie van defensie via mijn verbinding. Of dingen gaat uitprinten op de printer die aan het netwerk hangt (lekker duur die inkt). Of files van je netwerk shares gaat inzien (en ja, die moet je natuurlijk met een password beschermen, maar dat wordt vaak vergeten of voor intern gebruik wordt een heel makkelijk password gekozen). Je kunt je waardevolle spullen thuis wel in een kluis hebben zitten, maar het geeft mij toch een veiliger idee dat er ook nog een voordeur is die op slot zit.
paulus811
12 jaar geleden
Uitstekend antwoord en dito reactie. +
Dat kan wel, is alleen heel erg dom. Mensen kunnen dan via jouw netwerk dingen doen die verboden zijn en moeten binnen bereik (~20 meter) blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeurd al, bijn in Leiden. Zie beticht in Volkskrant.