is er een dongel met prepaid internet voor huit buitenland?

ik ga naar het buitenland , duitsland , polen.
ik wil mijn laptop meenemen is er iemand bekend met een dongen (prepaid)
die ik dan kan gebruiken , gaat maar om heel beperkt gebruik, dus hoeft niet snel te zijn en vooral niet duur!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.7K

Antwoorden (3)

Die dongles koop je in het land zelf bij een Telecom-provider. Vervolgens zet je er een bedrag op (of er staat er al iets op bij aankoop). Hou er wel rekening mee dat Internet via dongle vaak erg traag is en je tegoed is snel verdwenen. Ook vaak lage limieten qua datagebruik. Soms mag je ook de Wifi-Hotspots gebruiken van de betreffende provider, dan is het al een stuk interessanter. Een dongle heet in Duitsland een surfstick of webstick. Bij de Aldi (Alditalk) schijnen ze redelijk goedkoop te zijn. En anders: zie de bron

Toegevoegd na 10 minuten:
Hou er ook rekening mee dat voor dongles extra software nodig is (wordt meegeleverd) en dat ze elke keer bij start verbinding eerst naar de site van de telecom-provider gaan. Dat gaat behoorlijk irriteren als je snel eventjes je email wil lezen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een usb dongel koste enige tijd geleden ongeveer € 50. kijk even op marktplaats, er staan er een aantal. wat je dan nog nodig hebt is een simkaart, van een lokale provider. dus een duitse of een poolse of welk land je ook bent.simkaart laden, registreren en je hebt internet, mits voldoende dekking...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koop een usb webstick (bijv de wolfgang AT-W72S) en koop en in het buiteland een sim kaart. stop die er in en surfen maar