Hoe zorg ik ervoor dat dit contactformulier aankomt op mijn mail (HTML)?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de mail te ontvagen in mijn Gmail

Dit is tot nu toe mijn code:

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

De broncode die u publiceert is statische HTML. Een basiseigenschap van normale HTML is dat dit beeldjes projecteert, maar GEEN DATA VERWERKT. Om data dynamisch te verwerken heeft u een dynamische - niet statische - taal nodig (lees; taal die input kan verwerken). De meest bekende taal hiervoor is .PHP-script.

Stap 1: Maak een pagina genaamd: verzenden.php (let op: NIET .html!) EN plak onderstaande code erin. Pas alleen uwemailadreshier@gmail.com aan en U FOUT EN BEDANKT PAGINA (ZIE CODE) en sla de pagina op.

Stap 2: Pas in uw eigen formulierpagina aan action="#' in action="verzenden.php'.
Stap 3: Upload beide bestandjes naar uw server en klaar.

ob_start();
// riedel is gestart :)
if(isset($_POST['email'])) {
// Aanpassen naar uw wens
$email_to = "uwemailadreshier@gmail.com";
$email_subject = "Onderwerp van formulier";
// Fouten afvangen
function died($error) { header ('Location: foutpagina.html); die(); }
if(!isset($_POST['naam']) || !isset($_POST['email']) || !isset($_POST['bericht])) {
died('Onze excuses maar u heeft niet alle velden ingevuld'); }
$naam= $_POST['name'];
$email_from = $_POST['email'];
$comments = $_POST['message'];
// Foutbericht
$error_message = "";
$email_exp = '/^[A-Za-z0-9._%-]+@[A-Za-z0-9.-]+\.[A-Za-z]{2,4}$/';
if(!preg_match($email_exp,$email_from)) {
$error_message .= 'Het e-mailadres is niet geldig
'; }
$string_exp = "/^[A-Za-z .'-]+$/"; if(!preg_match($string_exp,$naam)) {
$error_message .= 'Uw naam bevat speciale tekens!
'; }
if(strlen($error_message) > 0) { died($error_message); }
// Bericht opstellen
$email_message = "Uw aanhef van het bericht\n\n";
function clean_string($string) { $bad = array("content-type","bcc:","to:","cc:","href");
return str_replace($bad,"",$string); }
$email_message .= "Naam: ".htmlspecialchars($naam)."\n";
$email_message .= "Email: ".clean_string($email_from)."\n";
$email_message .= "Reactie: ".htmlspecialchars($comments)."\n";
// Samenproppen en verzenden
$headers = 'From: '.$email_from."\r\n".
'Reply-To: '.$email_from."\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
@mail($email_to, $email_subject, $email_message, $headers);
?>

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
DEZE REGEL:
if(!isset($_POST[‘naam’]) || !isset($_POST[‘email’]) || !isset($_POST[‘bericht])) {

MOET ZIJN:
if(!isset($_POST[‘name’]) || !isset($_POST[‘email’]) || !isset($_POST[‘message])) {