hoe sla je informatie op in de cloud?

lijkt me handig om via andere pc mijn gegevens te kunnen inzien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt een account aanmaken bij Dropbox, of als je Apple producten gebruikt een Cloud abonnement nemen bij Apple. Alles wat je wilt (foto's documenten, contacten etc) worden dan automatisch gesynchroniseerd. Je kunt zelf kiezen wat je in de cloud wilt opslaan, maar hoe meer je opslaat des te groter moet de opslagcapaciteit zijn waarmee ook de abonnementsprijs omhoog gaat. De eerste paar GB zijn meestal gratis, dus je kunt uitproberen of het je iets lijkt.

Een tweede optie is een NAS (Network Attached Storage) thuis. Dat is een kleine computer zonder beeldscherm, maar met harde schijf waar je alle document opslaat en die bereikbaar is als centrale plek voor al je computers binnen je netwerk, maar ook via internet (via de cloud). Alle NAS-en van QNAP en Synology zijn voor dit doel geschikt. Dit zijn over het algemeen de twee merken met de beste NAS oplossingen.
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
De tweede optie is geen cloud-oplossing. Bij een cloud-oplossing staat je data verspreid over verschillende servers. Dat is extra veilig. Als in dit geval je NAS kapot gaat of wordt gestolen heb je nix meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@escape, zelf een Raspberry Pi gebruiken met OwnCloud is ook een cloud. Het hoeft dus niet verspreid te zijn over verschillende servers.
escape
9 jaar geleden
Mis. NAS-producenten vinden het interessant om zoiets een Cloud te noemen. De waarheid is anders: Cloud computing involves deploying groups of remote servers and software networked that allow centralized data storage and online access to computer services or resources.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing Aangezien je thuis geen groepen servers hebt, heb je thuis geen cloud.
Een storage die je kunt bereiken via het internet is dus niet automatisch een cloud.
Poet
9 jaar geleden
Is er iets mis met Google Drive?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik heb een tijdje terug een 'cloud' (wat dus eigenlijk geen cloud is) gemaakt met mijn Raspebrry Pi, op internet staat het beschreven als cloud, maar nu weet ik dat dat niet waar is.
paulus811
9 jaar geleden
Mijn verwijzing naar een cloud oplossing komt door mijn QNAP nas die toegang via het www regelt. Technisch gezien zou dat een cloud oplossing kunnen heten blijf ik vinden. Mijn 2 QNAP NAS-en staan open voor mijn familie en vrienden waarbij ik diverse toegangsgroepen heb ingesteld voor foto's, muziek en films. Maar ik begrijp de reacties wel, dus als expliciete cloud oplossing is een NAS misschien minder voor de hand liggend, maar het leek me op basis van de toelichting op de vraag toch goed om die mogelijkheid wel te noemen. De eigenlijke vraag zit in de toelichting en kubus denkt dat de cloud daarvoor de oplossing is.

Andere antwoorden (1)

"opslaan in the cloud" is een ruim begrip. Als je een Hotmail/outlook.com account hebt kan je gebruik maken van OneDrive. Dat is een gedeelte van de Microsoft cloud en een fantastisch product wat je kan gebruiken in combinatie met de eveneens fantastische Windows Phone en/of Windows Surface. Ook andere bedrijven maken apps die het mogelijk maken om je OneDrive te benaderen vanaf een tablet of een Smartphone

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals eerder genoemd... als je een Qnap of Synology gebruikt, kan je je eigen "private cloud" maken en die vanuit heel de wereld benaderen.