Ik heb een dekstop zonder wifi, is het om een of andere manier toch mogelijk om verbinding te maken met mijn google chromecast?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb zelf geen Chromecast, dus moet even afgaan op wat je verder zegt. Je geeft aan dat je een desktop zonder wifi hebt, en dat formulier je zodanig dat ik begrijp dat dat de oorzaak van het probleem is. Wat je dan kunt doen, is wifi-ondersteuning aan je dekstop toevoegen. Dat kan via een insteekkaart die je binnen in de desktop prikt (antennetje steekt dan iets achter de desktop uit), of via een USB-wifi dongletje. Hoeft niet duur te zijn, dus als je alleen wifi nodig hebt, heb je zo een simpele oplossing.

Als jouw Chromecast via WiFi verbonden is met jouw eigen router, en de PC hangt met een kabel aan diezelfde router, dan zou je al verbinding moeten kunnen maken. Extra hardware is dus helemaal niet nodig. Toegevoegd na 8 uur: Volgens https://productforums.google.com/forum/#!topic/chromecast/Xqmubkscrgo is WiFi alleen nodig voor de eerste setup (en dat kan ook via laptop/tablet/telefoon), en daarna kun je wel vanaf een desktop met kabel werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100