Is deze vraag inderdaad van google afkomstig?

Powered By Google.
Google Incorporation© (google.award@europe.com)
Toevoegen aan contactpersonen
Bijlage
8:25
Documenten
google.award@europe.com
Van: Google Incorporation© (google.award@europe.com) Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst.
Verzonden: woensdag 19 november 2014 8:25:08
Aan:

Bijlagen: 1 bijlage | Alles downloaden als zip (223,5 kB)
Google Notification Letter.pdf (223,5 kB) Online weergeven

Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst en het wordt na tien dagen verwijderd.
Dit bericht is veilig!|Ik weet het niet zeker, ik controleer dit

Dear Google User,

You have been selected as an Ambassador for using Google services. Find attached email with more details.

Best Regards,

Matt Brittin
Chairman of the Board and Managing Director,
Google United Kingdom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het gaat hier om zgn. "advance-fee fraude". Dit komt in verschillende vormen voor. De bekendste vorm is die van een erfenis van een hoop geld, maar je moet wel vooraf kosten betalen. In dit geval gaat het om iets vergelijkbaars. Je moet vooraf kosten betalen en je krijgt uiteindelijk niets.

Het heeft dus niets te maken met hacken of malware.
bamibal
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Je link is geen bewijs van scamming, deze link wel:
http://scammed.by/indexfrom.php?email=awards.google@europe.com
bamibal
9 jaar geleden
Slim zijn ze wel, maar ze doen dit natuurlijk alleen voor de eigen portemonnee!
Z512099
9 jaar geleden
Link van bamibal is nuttig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bamibal heeft inderdaad gelijk. Je kan het ook zien aan het e-mailadres van Google. Het eindigt op @europe.com dat betekent dat het hoofddomein europe.com Het is duidelijk dat zoiets geen domein van Google is. E-mailadressen van Google eindigen altijd op @google afhankelijk van het land is het dan @google.com / @google.co.uk of /@google.nl