Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom denken websites dat ik mij in Nederland bevind, terwijl dat niet zo is?

Websites .be willen mij steeds doorverwijzen naar hun .nl versie. Andere pagina's weigeren mij de toegang omdat deze "enkel toegankelijk zijn voor inwoners van België", terwijl dat toch zo is...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
3.4K
Amadea
10 jaar geleden
Dan woon je kennelijk erg dicht bij de grens, en misschien in een zodanige hoek dat het als Nederlands grondgebied gezien wordt?
Cryofiel
10 jaar geleden
Of je hebt een Nederlandse provider. Dan staat de server van de provider die jou toegang geeft tot het Internet, op Nederlands grondgebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk hier eens waar "het internet" denkt dat je ongeveer woont.
http://www.mijn-ip.net/ip_adres_zoeken.asp
Cryofiel
10 jaar geleden
Da's een prima locator, Jackd! Deze is er ook, maar in mijn geval is die minder precies:
http://www.securitykiss.com/locate/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Twee mogelijkheden:

- Je IP-adres (je internetverbinding) staat ergens in een database onterecht als zich in Nederland bevindend, aangemerkt. Heb je hetzelfde probleem als je dezelfde computer op een andere internetverbinding aansluit?

- Je hebt een webbrowser gedownload met niet alleen Nederlands als taal, maar ook als lokaliteit. Probeer de webbrowser eens opnieuw te installeren met indien mogelijk de lokaliteit België ("nl_BE").

Toegevoegd na 12 uur:
Nog een optie is dat je een besturingssysteem hebt met taal en lokaliteit Nederlands. Kun je je besturingssysteem aanpassen kwa taal? Probeer dan Vlaams of Nederlands (België) te selecteren. Websites kunnen dit herkennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zit je met een Nederlandse provider of achter een Nederlandse server. Of je bent verbonden met een Nederlands netwerk, bijv via vpn.

Dus kijk eens of je zelf ooit iets in die trend hebt ingesteld.

Of maak je misschien verbinding met apparatuur van je werkgever? Voor die bedrijven is het niet ongebruikelijk om met servers in het buitenland te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding