het internet is onstaan in de Verenigde Staten (USA)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het internet is ontstaan uit de ARPANET. Dit was een miltaire netwerk van de USA.
Daarna werden ook Universiteiten aangesloten op dit netwerk.

Nederland heeft een belangrijke rol in de ontstaan van Internet zo als het nu is als een internationaal netwerk, omdat op 25 april 1986 als .nl eerste landendomeinnaam geregistreerd werd.

Dus ik vind het interessantere vraag

Wat was het tweede land die gebruik maakte van internet?

Wel is het duidelijk dat Nederland het eerste Europese land is dat aangesloten werd op internet.

Zie voor mee details de bron die ik bij gesloten heb.