Wie kan mij helpen met een probleem met een internetprobleem?

Op mijn computer verschijnt de melding beperkt verbindingsmogelijkheden. Bij de extra info staat: geen netwerkadres toegewezen gekregen. Het betreft een draadloze verbinding, andere computers hebben wel een goede verbinding. Hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb computer al opnieuw opgestart, verbinding herstellen gedaan en het kastje waarmee het internet stekker eruit en erin. Alledrie hielp niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Even je route c.q. router/modem alsmede je pc opnieuw starten is meestal voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet alles uit... Modem, router, computer...

Zet dan de modem aan, dan je router en dan je computer... Wacht tussen elke stap 1 a 2 minuten minstens...

Grote kans dat je computer dan weer wel goed is... En als dat nog niet zo is, schakel dan een ander kanaal in... En herhaal alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien helpt dit forum, gaat over jouwn probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je netwerkverbinding instellen op het krijgen van een internetadres dmv. DHCP. Dat hebben de andere computers in je netwerk waarschijnlijk ook.

Kijk eerst even naar de instellingen van een van de andere computers. (gebruik onderstaande link, deze gaat over het instellen van automatisch een adres krijgen via DHCP in Windows XP)

In andere versies van Windows werkt het op dezelfde manier, maar moet je even zoeken (windows vista en 7 via netwerkcentrum)