Hoe verander je je ip-adres door gebruik te maken van een (gratis) proxy server?

Nou heb ik een ip-ban voor een bepaalde website, die ik toch graag wel een keer wil bezoeken. Ik heb wel eens iets gehoord/gelezen over een 'proxyserver'. Via deze server kan je dan internet betreden met een ander ip-adres. Ik zou graag willen weten hoe ik gebruik kan maken van zo'n proxyserver. Nou heb ik op internet wel eens een lijst met proxy's gevonden, maar ik had geen idee hoe ik ze zo kon gebruiken dat ik er ook echt via op internet kon. Kan iemand mij dit alles helder uitleggen? Ik heb al op internet gezocht maar kan nergens een duidelijke beschrijving vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Je verandert je eigen ip-adres helemaal niet, dat moet je anders doen...

Maar de site weet niet dat hij met jou te maken heeft omdat jij aan een ander de opdracht geeft om VOOR JOU de gevraagde informatie of site op te gaan halen... En als jij die andere site de opdracht geeft dan stelt die zich voor met ZIJN ip-adres dat niet geblokkeerd is en geeft het dan door aan jou, zo werkt het...

In neem aan dat je nu weet hoe het werkt...

Neem Firefox, installeer foxyproxy... Installeer de plugin... zoek een openbare proxyserver... Zet die server in Foxyproxy... en probeer of die het doet en als hij het doen dan ben je er, doet hij het niet, neem dan een andere server in een ander land bijvoorbeeld... tot hij wel werkt... Dan ben je er wel...

Toegevoegd na 44 seconden:
Is het nog niet duidelijk dan zal ik je verder helpen... Geen probleem... Je moet het even doorhebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan makkelijker kijk hier eens http://www.nusurfen.nl/ of hier http://webwereld.nl/nieuws/64961/anoniem-surfen-via--proxy-frame--van-ixquick.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Surf heel makkelijk anoniem op het internet met een ander IP-adres. Het beste programma die ik ken is Hotspot Shield en je kan het direct gratis downloaden. Zet het aan en je krijgt toegang tot de site waarvan je gebanned. Zie bron.