In IE 11, hoe maak ik dat - wanneer ik een nieuwe browser open - de tabs van de meest bezochte websites te zien krijg?

Ik heb windows 7. In de afgelopen weken ging mijn computer steeds slechter werken, en heb ik verschillende keren van web browser gewisseld. Het bleek dat ik nog steeds IE 7 had, en geen updates gedownload, sinds een lange tijd.

Ik heb FireFox geprobeerd maar dat beviel helemaal niet. Eindelijk kwam ik erachter dat IE al bij versie 11 was. Dus nu heb ik dat, met alle updates, en ik ben tevreden.

Maar voordat dit allemaal gedaan was, kreeg ik, als ik een nieuw browser scherm aanmaakte, zo'n 8 of 10 tabs (een soort hokje) met de naam van de websites waar ik de meeste tijd spendeerde te zien.
Nu, krijg ik of een blanke pagina, of mijn home pagina (heb een website). Maar ik wil graag de hokjes terug (ik weet niet precies wat de naam hiervoor is).

Hoe doe ik dat???

Vast bedankt.
Milli.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1K
Amadea
9 jaar geleden
Toevallig heb ik net gelezen dat de Amerikaanse en Britse overheden internetters adviseren om voorlopig geen Internet Explorer te gebruiken. Er zit een lek in de browser, waardoor hackers de computer kunnen overnemen wanneer je op een verkeerde link klikt. Het lek in Internet Explorer 6 tot en met 11 werd afgelopen weekend ontdekt. Microsoft werkt aan een oplossing voor het probleem. Die wordt waarschijnlijk pas op 13 mei naar buiten gebracht. Ze raden gebruikers aan om een firewall en anti-malware-software te installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat heb ik gezien. Het gaat om os Windows XP waarvoor geen support meer wordt gegeven, niet om 7 of 8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergat ik nog, ik heb allerlei firewalls en anti malware software, dus ik ben hier niet bezorgd om. Trouwens, wel bedankt voor het plaatsen van je reactie!
Amadea
9 jaar geleden
Nee, ook op jouw computer is Internet Explorer 11 momenteel niet veilig. Op Windows XP wordt er niets meer tegen gedaan, maar waarschijnlijk kan je vanaf 13 mei op Window 7 wel weer veilig Explorer gebruiken. Maar nu niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okay, dan ga ik weer Firefox gebruiken. Maar ik wil toch nog weten hoe ik de tabs weer terugkrijg in IE zodra ik het weer kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik tot tevredenheid een wat minder bekende browser "Opera" met de mogelijkheid een tabletvormige openingspagina te maken van favoriete sites wat mij zeer goed bevalt. Is vanwege de mindere bekendheid ook minder gevoelig voor attacks. Is gratis dus probeer maar. En wat betreft jouw vraag: de browsergeschiedenis is zeer eenvoudig te wissen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of wissen is wat ik wil. Krijg ik dan de tabjes te zien van de websites waar ik veel bezoeken aan bring?
SimonV
9 jaar geleden
Heb je al gekeken naar
(rechtsboven) Tandwieltje -> Internetopties -> Tabblad Algemeen -> knop Tabbladen?
Staan daar de instellingen goed, met name "Een nieuwe tabbladpagina" in plaats van "Lege pagina"?

Antwoorden (1)

Op http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/ie-keyboard-shortcuts#ie=ie-11 staat dat je met de combinatie van de toetsen Alt + D app-opdrachten zoals adresbalk en veelbezochte sites weergeeft.

Veelbezochte websites hou je bij in Internet Explorer door ze als favoriet op te slaan. Hoe doe je dat: klik wanneer je op een toe te voegen site site met de rechter muisknop, klik dan op Favorieten* en vervolgens op Toevoegen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Amadea, dank je wel voor je antwoord. Nee, dat is niet wat ik bedoel. Het 'favorieten' proces is me bekend. Wat ik had, en weer wil was anders. Ik begin het gevoel te krijgen dat het niet bekend is bij jullie. Maar nog even voor alle duidelijkheid: Wanneer je op het tabje voor een nieuwe browser klikt, komt er een nieuwe 'pagina' tevoorschijn. Dat kan of een 'blank page' zijn, of een website naar keuze, die je altijd wilt zien wanneer je een nieuwe browser opent. Op mijn laptop, in IE7 (heb ik dus niet meer), was mijn keus, wanneer ik een nieuwe browser opende, een pagina, met daarin 2 regels van 5 hokjes, die allemaal de naam hadden van een website waar ik veel tijd doorbracht, en een balkje onder de naam, dat het percentage weergaf, in verhouding met de andere hokjes hoeveel tijd ik er doorbracht. (En 'goeievraag' zat daar natuurlijk ook bij:D) Toen ik IE11 installeerde heb ik ergens een keuze kunnen maken, en als ik me het goed herinner was die optie voor die hokjes beschikbaar maar heb ik er niet voor gekozen (brain fart). Ik ga weer zoeken of ik het kan vinden, en heb hopelijk nog tijd om het hier te vertellen.
Amadea
9 jaar geleden
Maar als je een Favoriet zet op Goeie Vraag en die vier andere sites dan heb je ze toch even snel tevoorschijn?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik he eens gekeken naar mijn 'favorieten'. Het zijn er bijna of misschien wel meer dan 100... Maar.... ik heb het gevonden! Als ik nu een nieuwe pagina aanmaak met de tab bovenin, dan zie ik de 10 hokjes met de logo's van de websites die ik het meest gebruik! Ik weet niet of ik iets heb veranderd of dat het uiteindelijk toch wel gebeurd zou zijn. Maar ik ben weer gelukkig, en 'Goeie Vraag' staat op nummer 8 :D Groetjes!
Milli.