Vraag voor KeePass kenners; Moet ik twee wachtwoorden onthouden voor het gebruik van KeePass samen met Dropbox?

Ik wil graag gebruik maken van KeePass samenwerkend met Dropbox. Om dat te doen dien je je KeePass database op te slaan in je Dropbox folder. Maar nu wil ik mijn Dropbox wachtwoord laten genereren (opslaan) in mijn KeePass database. Maar als mijn Dropbox wachtwoord is opgeslagen in KeePass en KeePass is opgeslagen in Dropbox, hoe krijg ik dan toegang tot mijn KeePass database om in te loggen op Dropbox? Dan zal ik toch eerst in moeten loggen op Dropbox wat dan niet kan omdat mijn wachtwoord opgeslagen is in het KeePass database bestand in Dropbox.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je KeePass database is opgeslagen in Dropbox, dan moet je inderdaad twee wachtwoorden onthouden. Eerst het wachtwoord van Dropbox en daarna pas is Keepass te gebruiken met een wachtwoord.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het schijnt dat je een een mogelijkheid hebt voor Public File in dropbox. Als je in de Keepass database publiek op dropbox zet kun je wel eerst bij Keepass en daarna de niet publieke dropbox gebruiken met Keepass. In dat geval heb je maar 1 wachtwoord nodig. Wel moet je de url weten naar de publieke dropbox bestanden.
Zie de engelstalige bron voor meer info daarover.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet zo vaak nieuwe wachtwoorden maakt kun je Keepass database ook gewoon lokaal op je PC bewaren en zo nu en dan synchroniseren of kopiëren naar dropbox of andere pc's, laptops etcetera.