hoe krijg ik mijn internet terug, na een update?

Ik heb op mijn laptop de windows 8.1 update gedaan. Sins dien heb ik geen internet meer op mijn laptop. Het vreemde is dat ik dat enkel niet heb bij mij thuis bij vrienden heb ik wel internet. Mijn laptop heeft dus geen wifi netwerk meer bij mij thuis, kan iemand mij helpen?
Mijn laptop is de HP Pavilion TS Sleepboek 15.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je bij Netwerken wel nog jou thuisnetwerk zien ?
Zoals hier te zien is : http://imgur.com/gVqEJEi
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sleepboek, wat een mooie naam voor een laptop. Wat je gewoon even moet nakijken zijn je wifi instellingen op je laptop. Rechtermuisklik op het wifi/netwerk icoontje rechtsonderin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mrtomaat dat heb ik al geprobeerd. Ik heb al vanalles geprobeerd. En ik vind 10 netwerken behalve het netwerk van bij mij thuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ligt het probleem niet bij je laptop maar bij je router. Even je router uit (minuut) en dan weer aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De router is gewoon wifi aan en uit zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, uit en daarna weer aanzetten. Gewoon stekker eruit.... wachten... wachten... stekker erin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat hier om draadloos internet. Moet ik de bbox uitzetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet met welk apparaat jij draadloos internet krijgt. Maar dat apparaat moet je uitzetten. En daarna weer na.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Telt dit ook als het maar 1 laptop is zonder internet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit je me nou te fokken of wat? Wat maken aantallen nou uit? Als ik een auto zit met een persoon of tien en de motor doet het niet, zou dat dan uitmaken met de bewerking die ik aan de motor zou moeten doen om deze weer werkend te krijgen? Gooi dat ding uit, daarna praten we weer verder.

Antwoorden (1)

Kijk eens in het netwerkcentrum of jouw laptop het netwerk wel ziet. het kan zijn dat er door de update dingen in de instellingen van de netwerkadapter veranderd zijn Bijvoorbeeld de versleuteling AES of TKIP of gemixed. Het kan zijn dat de adapter bepaalde kanalen niet meer kan ontvangen door de update. Ik weet van een oude Packard Bell die kanaal 11,12,13 niet kon ontvangen. Soms is het genoeg om de router even spanninsloos te maken door de stekker er een minuutje uit te trekken en dan weer in het stopcontact te doen. soms helpt het ook om de adapter even aan en uit te zetten. wat je ook kunt proberen is het netwerk uit de lijst in het netwerkcentrum te verwijderen en dan opnieuw aan te melden met ingave van de sleutel