mag mijn mobiele telefoonaanbieder waarbij ik onbeperkt internet heb afgesloten, zomaar ineens een datalimiet gaan stellen van ong. 50 euro?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dit SMS'je? "Beste klant, per 3 mei geldt automatisch een limiet van E59.50 (inc BTW) voor mobiel internet in de EU. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu" Die kreeg ik gisteren. Misschien kun je meer informatie vinden in de genoemde link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, of niet: pagina niet gevonden. Lijkt me iets dat nogal op stel en sprong opgelegd van boven wordt ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ontving de sms ook, maar het lijkt me geen probleem, toch?
Als je onbeperkt internet hebt heb je er weinig mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. 50 *euro* is geen datalimiet, maar een kostenlimiet. Je hebt dus nog steeds gewoon onbeperkt internet op je mobiel.

Het beste antwoord

Nee, natuurlijk mogen de voorwaarden niet eenzijdig worden gewijzigd. Dat is reden om onmiddellijk te kunnen opzeggen.
Maar weet je zeker dat ze dit hebben gedaan? Is nogal ongebruikelijk.

Toegevoegd na 34 minuten:
Ben je toevallig T-Mobile-klant?
In dat geval ging dat SMS-je over tarieven in het buitenland.
En dat je voortaan gewaarschuwd wordt als je een financiële grens overschrijdt. Dat heeft Europa afgedwongen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg ook een dergelijk SMS'je van mijn provider. Ik interpreteerde het als 'de kosten worden nooit hoger dan 50 euro'. Maar ik moet zeggen dat ik het alleen heb gelezen met het oog 'gaat dit me geld kosten?' En aangezien ik vrijwel nooit gebruik maak van internet op mijn mobiel, was dat niet zo, dus haalde ik mijn schouders op en ging verder met waar ik mee bezig was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat begreep ik er ook uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat SMSje kan je gemakkelijk in Nederland ook nog krijgen. Ik heb zelfs in Eindhoven nog een bericht gekregen op mijn GSM dat ik in Belgie was. Goed; nu is Eindhoven vrij dicht bij Belgie maar ik vond dat toch behoorlijk overdreven. En dat het vlak bij de grens technisch niet mogelijk is om op de meter uit te vissen waar je zit is 1 ding maar hoe vaak ben je een klein stukje over de Duitse of Belgische grens dat je nog steeds de Nederlandse aanbieder gebruikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook in Nederland gekregen, niet eens in de buurt van een grens. (Amersfoort). De trigger van het berichtje lijkt me ook simpelweg dat de maatregel over twee maanden ingaat, niet dat je in het buitenland zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja.... het berichtje heette me ook welkom bij de Belgische GSM provider (niet de moeite genomen de naam te onthouden). Vond ik toch overdreven. Goed; het was zuid Eindhoven maar dat doet er niks aan af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ging over die sms van t-mobile ja, ik vind het nogal een onduidelijk bericht, het komt op me over alsof ik ineens nog maar 50E p maand aan internet data zou mogen gebruiken....

Andere antwoorden (2)

Ja...

Mobiele telefoonaanbieders dekken zich in en die doen niets wat juridisch niet door de beugel kan, of het menselijkerwijs klopt of niet maakt niet uit, als ze het kunnen maken juridisch doen ze dat... Zo dus ook met dat wat jij vraagt: Ja dat mogen ze... Het zal wel ergens in de kleine lettertjes staan en jij hebt geen poot om op te staan... Wellicht heb je een keer te laat betaald of zo, maar zulke bedrijven dekken zich aan alle kanten in en jij hebt het nakijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Daar klopt absoluut helemaal niets van, van wat je zegt, zoals gebruikelijk. Als je de uitspraken van de civiele rechter zou volgen op dit gebied, dan zou je ontdekken dat de aanbieders meestal in het ongelijk worden gesteld bij conflicten met consumenten. Je vooroordeelbevestigende standaardverhaaltjes slaan nergens op.
Nee hoor dat mag niet! Gelijk opzeggen als dat gebeurt!