hoe schakel ik deze ongewenste startpagina uit?

elke keer als ik internet explorer of Mozilla Firefox open, krijg ik dit startscherm(zie afbeelding). ik weet niet hoe ik eraan kom of wat het is. hoe kom ik hier af? ik heb al geprobeerd google als startscherm in te voegen, maar dat werkt niet. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je geprobeerd firefox gewoon opnieuw te installeren?

Antwoorden (1)

Trovigo.com redirect is een zeer vervelend probleem. In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt door een programma dat toebehoort aan de ‘adware’ of ‘browser hijacker’ categorie. Zulke programma’s worden op het internet verspreid met behulp van misleidende technieken die meestal vertrouwen op freeware en shareware. Zodra Trovigo.com je pc infiltreert tast het al je browsers aan, wijzigt het de startpagina en de standaard zoekmachine, en start het met zijn vervelende routine, die gebaseerd is op het constant omleiden naar vastgelegde sites en vervelende pop-up meldingen.

Kijk je pc na met een bijgewerkte anti-spyware en verwijder het Trovigo.com virus.

Als je Trovigo.com van je pc wil verwijderen, moet je zijn browser plugin van het systeem verwijderen. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Klik op Start -> Configuratiescherm -> Programma's
- Zoek in de lijst naar Trovigo en andere recentelijk geïnstalleerde gratis programma’s. Verwijder die.
- Klik op OK om de wijzigingen te bewaren.
- Herstel je browsers:
1). Internet Explorer:
Start Internet Explorer, ga naar ‘Hulpmiddelen’ -> ”Beheer Add-ons’ -> ‘Werkbalken en Extensies’en verwijder Trovigo en andere onbekende extensies.
Klik op ”Hulpmiddelen’ -> ‘Beheer addons’ -> ‘Zoekmachines’ en kies de zoekmachine die je voordien gebruikte
2). Mozilla Firefox:
Start Mozilla Firefox, ga naar ‘Hulpmiddelen’ -> ‘Add-ons’ -> ‘Extensies’; zoek Trovigo en andere onbekende waarden en klik op ‘Verwijderen’.
ga naar ‘Hulpmiddelen’ -> ‘Opties’ en herstel je startpagina in google.
Amadea