Hoe kan ik een hijacked browser fixen ?

Hallo iedereen, Ik heb de laatste tijd heel erg veel ads op men internet die er eerst niet waren dus heb ik onderzocht wat het probleem kon zijn en ik heb niet gevonden. Ik heb alles al geprobeerd maar niets werkt. De ads zijn onder andere van Text Enhance , 1Place.org. En heel soms als ik op google search ga ik ga iets zoeken dan komt er soms een pop up :( Weet iemand wat dit is ? Kan iemand me helpen ? Deze screenshots zijn een paar foto's http://prntscr.com/2v4ray En dit heb ik ook als ik een youtube video wil bekijken de ad die ik doorstreept heb is van google zelf maar boven de video zie je zo een opening telkens als ike en video open komt er daar een ad en gaat die na 5 seconden weer weg maar dan heb ik nog steeds die opening http://prntscr.com/2v4scc

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Deinstalleer de browser. Verwijder dan alle ad applicaties. Schoon het register op.

Installeer dan de browser in een andere map.

De truc is dat je de slechte applicaties laat denken dat geherinstalleerde browser een ander browser is. Want je moet van zeer goede huize komen om alle sporen van de slechte applicaties te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk zeker eens bij de extensies van Google chrome, daar zal je er al een hoop kunnen verwijderen. Als er daarna nog steeds onnodige ads zijn, open dan het configuratiescherm, ga naar programma's verwijderen en verwijder alle programma's die je niet kent of die iets met de reclames te maken kunnen hebben. (kijk vooral bij programmas met een onebekende uitgever) ps. Om dit soort problemen in de verdere toekomst te voorkomen moet je altijd goed opletten tijdens het installeren van (vooral gratis) gedownloade software. Deze installers hebben vaak ook andere programma's die meteen mee installeerd wanneer je hierbij de voorwaarden accepteert. Let dus altijd goed op de kleine lettertjes onder de "accepteerknop" of onder de voorwaarden. Als dit het geval is kan je deze gewoon niet accepteren. Het programma wat je dan eigenlijk wilde wordt dan gewoon geïnstalleerd, maar de adware niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Microsoft heeft een gratis tool, Autoruns. Daarmee kan u zelf de infecties verwijderen. Het enumereert voor u alle opstartsleutels in het register, de sleutels die u niet wenst, verwijdert u met de Del toets.
Bij het tabblad Internet Explorer kunt u dus de plugins gewoon verwijderen die u niet wenst met 'Del'.
Controleer daarna ook of het icoon waarmee u uw browser start, geen parameter heeft. Want de parameter na het uitvoerbare bestand van de browser, laadt automatisch een webpagina bij het klikken. En u raadt het, dan hebt u 't opnieuw.
De snelkoppelingspaden van Internet Explorer die u dient te onderzoeken zijn:

C:\Users\All Users\Desktop
C:\Users\\Desktop
C:\Users\\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Snelkoppelingen hebben een LNK extensie en worden afgebeeld met een verwijspijl. Klik rechts op elk van deze en bij 'Eigenschappen' ziet u naar waar het in feite verwijst. Verwijder de parameter als er een aanwezig is.

Voorbeeld van een geïnfecteerde snelkoppeling zijn eigenschappen:
"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe" http://www.infected.nl

De juiste manier van starten in de eigenschappen moet dus zijn:
"C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"

Als u al mijn stappen gevolgd hebt, wordt dus nu geen enkel virus meer meegeladen.
Succes, contacteert u me gerust.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het was niet mijn bedoeling de eerste URL in mijn antwoord mee te geven. Maar u ziet, met Autoruns van Microsoft (onderstaande link) kunt u dus perfect in de gaten krijgen wat opgestart wordt met uw systeem.
Wat je zelf cleant, clean je meestal beter ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar ik snap het niet veel van dat proogramma kunt u een beetje uitleg geven aub ? :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb elke malware remover al geprobeerd elke virus scanner Search and destroy en ik kan het met niet verwijderen en ook niet met adwcleaner ? :(
SimonV
10 jaar geleden
Hoe informatief ook, dit antwoord heeft vrijwel niets met malware te maken.
Ik neem aan dat je dit ook al geprobeerd hebt:
http://malwaretips.com/blogs/remove-text-enhance-virus/ Het vervelende is dat de malware-ontwikkelaars ook googelen om te zien welke oplossingen gevonden worden en daarna hun programma aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn antwoord heeft zeker met malware te maken. Malware is software, software aanroepen bij een Windows boot zit voor een groot stuk in het systeemregister. Dus met Autoruns kan je gedetailleerd vissen naar software die niet moet meegeladen worden. Bijvoorbeeld malware.
Probeer maar, level: expert ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb helaas niet gevonden of toch niet wat ik weet zou u me kunnen helpen moest ik screenshots nemen ? van welke programmas er runnen?