Hoeveel MB is gemiddeld een HD Youtube filmpje van 10 minuten?

Als je deze streamed naar je mobiele telefoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik schat zo'n beetje honderdduizend miljoen mb als het niet meer is.. het is ook best moeilijk in te schatten met de inschatfractuur van het middenoosten..
Hacken mag trouwens niet.. maarja dat wist je natuurlijk al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rick 100gb voor een filmpje van 10 minuten??

Antwoorden (1)

Met de gegeven bitrates op http://adterrasperaspera.com/blog/2010/05/24/approximate-youtube-bitrates kom ik uit op 281 MB voor een full HD filmpje. 720P komt uit op 168MB.

Toegevoegd na 16 minuten:
10 minuten is 600 seconden, dus in het ene geval is het (600 x 3.75)/8 en in het andere (600 x 2.25)/8
gvrox
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Valt eigenlijk nog wel mee hoor, als er geen compressie was dan was een full HD filmpje van 10 minuten zo'n 85 gigabyte groot. Het kan trouwens best zijn dat youtube zelf al de stream aanbiedt op een lagere bitrate of een lagere resolutie als het om een mobiele telefoon gaat (maar aangezien in de vraag expliciet HD staat, heb ik het als zodanig beantwoord).