Bestaat er een site waar je gratis een computercursus kunt volgen?

EDIT: Ik wil graag iemand de grondbeginselen van computeren uitleggen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

FTD / Nieuwsgroepen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat wil je weten dan? Heb je geen kennissen die je wegwijs kunnen maken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je iets kwalitatief interessants zoekt: niet echt. Sites genoeg maar de meeste zijn toch gemaakt door volslagen amateurs met weliswaar goede bedoelingen maar weinig didactische onderlegging.

Maar vraag eens na bij je lokale ROC die hebben vaak gesubsidieerde cursussen voor basis computer gebruik die extreem goedkoop zijn (door die subsidie welteverstaan).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk eens op http://www.handleidinghtml.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon met z'n tweëen achter de PC gaan zitten en dingen voorzeggen hoe ie iets kan doen of bereiken.

Een PC kan er nl. op dermate veel verschillende manieren uitzien (allerlei beeldscherminstellingen of thema's, allerlei inlogmethodes, browsers en programma's, etc.) dat een droge cursus (zonder PC) niet zo veel zin heeft.

Je kan een lijstje vragen van wat ie belangrijk zou vinden om met een PC te doen. Aan de hand daarvan zou je 'm een aantal dingen zelf kunnen laten doen (natuurlijk zit je er dan bij en geef je aanwijzingen. Maar je moet niet zelf de muis ter hand nemen. Dat moet je hem laten doen.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie! Het probleem is dat ik zelf (niet arrogant bedoeld maar om het duidelijk over te brengen) veel verstand van computers heb is het moeilijk om in te leven hoe een beginner over een computer denkt.
Om antwoord op je vraag te geven: Geen idee.

Een stappenplan van een mogelijk begin.

1. Begin met het globaal leren begrijpen van de componenten die een computer bevat.

2. Leer navigeren door Windows.

3. Leer het Officepakket gebruiken.

4. Leer je pc beveiligen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik zou kunnen zeggen: 'Begin maar met mijn moeder'. Helaas moet je die ook uitleggen, hoe ze überhaupt op die site komt...
Is dat beginner genoeg?