Hoe kan ik mijn wifi terug krijgen op mijn iPad 2?

Sinds een aantal dagen heb ik ineens geen internet meer op mij iPad 2.

Als ik met ons thuisnetwerk verbind krijg ik links boven 3 streepjes te zien en naast 'wifi' staat de naam van ons thuisnetwerk.
Helaas word er niks geladen in safari of andere apps die internet nodig hebben...

Mijn iPad is 99% van de tijd verbonden met ons thuisnetwerk, nu heb ik hem een tijdje geleden gejailbreakt met succes. Afgelopen week niks geïnstalleerd van cydia, dus ik betwijfel dat het hieraan ligt.

Heel vreemd, maar ik kan mijn iPad wel met ziggo hotspots verbinden en qua thuisnetwerk kan mijn vrouw wel op het wifi komen, eveneens als mijn mobiel.

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd:
1. Instellingen > algemeen > wis naar standaard instellingen
Hier heb ik de netwerk instellingen gereset.
Na een reboot weer verbonden met het thuisnetwerk, en hij werkte!
Voor een paar minuten :s
2. Instellingen > wifi > netwerk vergeten
Vervolgens weer verbinding maken met het thuisnetwerk en dan release vernieuwen, wederom voor een paar minuten internet, waarna het wegviel.

Ik ben wel zo wat ten einde raad, als ik hier ook niet mee verder kom, zal ik m'n iPad toch moeten leeggooien in de hoop dat het aan de jailbreak lag.

Alvast bedankt :D
Mvg Robin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Vaak is er eigenlijk geen sprake van dat je internet verbinding het niet doet
maar dat hij vastloopt op pagina's of services die niet meer te bereiken zijn.
is bijvoorbeeld je startpagina ingesteld op een url die niet meer te bereiken is zal
hij dat ondanks alles toch blijven proberen die te bereiken.
of een tabblad die is achter gebleven bij de vorig sessie surfen ?
net zolang tot je de startpagina veranderd en de cache en de geschiedenis
opruimt. en wellicht je favorieten ?
Als het gaat om een browser zoals google chrome deze pakken vaak instellingen over van je normale pc en laat die pagina nu net niet geschikt zijn voor mobiel of ipad browser ?
ook kunnen app die services op het internet zoeken automatisch opzoek gaan naar zaken die er niet meer zijn vanwege updated urls ?
Jailbreak app zijn daar vast meer verdacht van dan reguliere apps
het kan zijn dat je foute app vastloopt daardoor niet goed update
het een voor een verwijderen van de apps is dan meestal de enige oplossing om de dader(s) te vinden.
vaak blijkt dan dat je dezelfde app (de nieuwe versie) wel weer gewoon kan installeren.

langzaam afbouwen van apps kan helpen
maar een verse install van de regulier OS is altijd beter
capthavoc
10 jaar geleden
Een harde reset geven met behoud van gegevens en data:
Om een harde reset uit te voeren, moet de iPad uitstaan. Houd de knop bovenop de iPad ingedrukt tot je de rode balk ziet verschijnen. Schuif die naar rechts en wacht tot de iPad uit staat. Houd vervolgens de knop bovenop samen met de Home-knop ingedrukt. De Home-knop is het ronde knopje onderaan het scherm. Doe dit ongeveer 10 seconden, tot je het Apple-logo ziet verschijnen. De iPad start nu opnieuw op. Dit duurt echter wat langer, omdat je door de combinatie van de twee knoppen een harde reset hebt uitgevoerd.