hoeveel megabites per seconden heb je nodig om een video in 1080p te kijken?

Hoeveel megabites per seconden heb je nodig om een video in 1080p te kijken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen. 1080p is immers alleen maar een resolutie. Als je een film maakt met 1920x1080 resolutie van 1,5 witbeeld. Dan kan dat met een bitrate dichtbij de nul als je maar de een hele goede compressie gebruikt.

In de regel kan je al met ongeveer 4-5Mbit/s 1080p beeld streamen. Of je daar ook bij krijgt wat je bij 1080p voorstelt is maat de vraag. Ter vergelijking HDMI doet 5Gbit/s om een 1080p beeld op je TV te brengen. Dat is dus een factor 1000 verschil.

Toegevoegd na 21 seconden:
Hier wat voorbeelden:

http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_video#HD_on_the_World_Wide_Web.2FHD_streaming

Toegevoegd na 1 minuut:
van 1,5 UUR witbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uuuh.. wat is witbeeld??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry: wit beeld, dus 90 minuten lang je beeld wit, mag ook zwart of blauw of elke andere kleur. Zoals je begrijpt is het een koud kunstje om een enkelvoudige kleur tijdenlang op een beeld te krijgen zonder verder informatie te sturen. >Speel 129600 frames van 1920x1080 pixels met kleur 255.255.255, Zou de enige regel hoeven zijn om 1,5 uur lang van HD te kunnen "genieten". Dat zou je met een inbelmodem prima kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 1920x1080@60fps waarvan elke pixel elke frame een totaal andere kleur heeft en elke pixel nooit een aangrenzende pixel heeft met een vergelijkbare kleur zal je een heel ander "beeld" krijgen en ook veel meer informatie moeten sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jep dankjewel :)