ik heb dinsdag middag een overschrijf gekregen van iemand uit belgie maar wanneer is dat binnen ?

Het is van: Belgie ING.
naar: ABN AMRO , Nederland ( Zuid-holland )

Het is gedaan via overschrijving.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
45.1K

Het beste antwoord

Betalingen binnen het SEPA gebied (zegmaar europa) die gedaan zijn onder begeleding van een IBAN en BIC (ook wel SWIFT) code zijn kunnen binnen 3 dagen verwerkt worden. Maximaal 5-6 werkdagen, dan moet het binnen zijn.

Mocht het zonder IBAN - BIC zijn gedaan kan het wel tot 2 weken duren.

Het is echter afhankelijk van veel verschillende factoren dus kan er niet een excate datum op prikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe lang duurt een internationale overboeking?
Hoe lang het duurt voordat het overgemaakte bedrag op de rekening van de ontvanger is bijgeschreven, hangt af van de manier waarop u het bedrag heeft overgemaakt en van de ontvangende bank. Vanaf het moment dat de betaling bij de ING binnen is de duur:

- Europabetaling: het bedrag staat na uiterlijk 3 werkdagen op de rekening van de ontvanger
- Wereldbetaling: het bedrag staat na gemiddeld 5 werkdagen op de rekening van de ontvanger, maar kan voor sommige landen langer duren
- Bankcheque: de periode varieert van 3 dagen tot 3 weken en is mede afhankelijk van het tijdstip waarop de begunstigde de cheque inlevert

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op! Bij een Europabetaling is het invullen van een correcte IBAN en BIC-code (ook wel SWIFT genoemd) vereist.

- IBAN (International Bank Account Number) van de begunstigde: dit nummer identificeert elke rekeninghouder, inclusief bank en vestigingsland. Een IBAN kunt u alleen verkrijgen via de (bank van de) begunstigde. Dus neem contact op met de begunstigde of bank van de begunstigde.
- BIC of SWIFT: een code die aangeeft naar welke bank een bedrag moet worden overgemaakt. Een correcte BIC kunt u alleen verkrijgen via de (bank van de) begunstigde. Dus neem contact op met de begunstigde of de bank van de begunstigde.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe kan ik geld ontvangen uit het buitenland?
Dit kan op 2 manieren:

- Door een bijschrijving op uw Betaalrekening. Degene die het geld naar u overmaakt, moet in ieder geval uw IBAN en uw BIC invullen op de overschrijving. Uw IBAN staat in Mijn ING, bij ‘Service en instellingen’ dan ‘Mijn gegevens’ . U kunt uw IBAN ook zelf uitrekenen en u vindt het nummer ook links onderaan op uw rekeningafschrift. De BIC (of SWIFT code) van de ING is INGBNL2A.
- Met een Bankcheque.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ing zal wel ongeveer dezelfde richtlijnen hebben. Daarnaast staat er iets bij over ontvangen op je ING vanuit het buitenland
Ik heb dit toevallig pas gedaan van ING Belgie naar Rabo Nederland. Ik had het op zondagavond gedaan en op woensdag was het bij de Rabo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dan vanmiddag binnen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik wel denken, maar ik weet niet of er bij de Rabo gedurende de dag ook nog geld kan binnenkomen. Ik dacht dat alles 's nachts verwerkt zo worden, dat zou dan betekenen pas maandag :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat dit alleen voor swift betalingen gold en niet voor gewone buitenlandse betalingen. Maar nu praat ik over toen ik bij de bank werkte en dat is alweer 4 jaar geleden.
Met internetbankieren, via iDeal staan overboekingen nog dezelfde dag op de rekening. Heel makkelijk.