De icann bepaald de domeinextenties er komen en weggaan.

Bij de meeste extenties hangt daaronder een registar die het beleid van de extentie bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je veelal als aanvrager van een domein, zelf bepalen. De aanvrager betaald er immers voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-, want hij bedoelt waarschijnlijk hoe die er allemaal komen en of je ook een nieuwe kan maken bijvoorbeeld .lol ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@quintyn: Kun jij gedachten lezen dan? Maar je kunt best gelijk hebben hoor. En als jij een fijnere avond hebt door het geven van een minpunt heb ik daar vrede mee hoor. Kijk dan wel uit naar een ander, eventueel beter antwoord van jou op deze vraag.
ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) is een non-profit organisatie die een aantal Internet-gerelateerde taken uitvoert, zoals het maken van Top level domains, toewijzen van domeinnamen en de distributie van IP-nummers. Ze werd opgericht op 18 september 1998.