Wat heb je nodig voor draadloos internet van UPC?

Mijn moeder had eerst draadloos internet van KPN Daarvoor had ze alleen een draadloos internet USB stick van KPN nodig En verder niks Nu is ze overgestapt naar UPC De USB stick van KPN doet het niet met UPC dus ze heeft een nieuwe draadloos internet USB stick gekocht Heeft ze nou wel of geen router nodig? Bij KPN had ze dat niet nodig Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom vraag je het niet aan de helpdesk van UPC?
Een provider zonder goede helpdesk heb je niet veel aan.

Antwoorden (3)

Ligt eraan hoe UPC werkt, wss gewoon met een router, contacteer bij twijfel even de hulplijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze draadloos van UPC genomen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij UPC krijg je een kabel modem, deze kabel modem heeft 1 uitgang voor internet helaas is er standaard geen optie om draadloos te gaan. Hiervoor heb je een router nodig. Ik gebruik zelf tp link bij mensen als ze UPC hebben. Je kan ook kijken naar een sitecom alleen mijn ervaring daarmee is dat het nog wel is uitvalt.

Wat je keper doen: haal eerst het modem van het stroom er branden nu geen lampjes. Sluit de router aan op het modem door middel van het bijgeleverde kabeltje ( een kort internet kabeltje) zet het modem nu weer op het stroom. Zet nu ook de router op het stroom en wacht even. Als alles uitgeknipperd is sluit dan even een pc aan op de router doormiddel van een internetkabel. Nu kan je inloggen op de router(dit staat netjes in het boekje) en zet wireless dan aan. Als wireless (draadloos) aanstaat dan kan je met die USB stick draadloos internetten :)