waar kan ik het beste een weblog aanmaken?

Ik wil een muziek weblog aanmaken. aangezien ik veel met muziek doe, wil ik dit delen wat ik tegenkom en zelf maak. het liefste een gratis systeem. eventueel met de functie om zelf advertenties neer te kunnen zetten. ik heb eventueel een eigen server om het te hosten, maar als het ergens anders gehost wordt maakt me ook niks uit. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je het wilt laten hosten, dan is web-log.nl een goede. Er zijn wat problemen geweest met de migratie naar een nieuw systeem, maar als nieuwe gebruiker heb jij hier geen last van. Nadeel is wel dat je niet echt veel vrijheid hebt om zaken toe te voegen. Laat staan om te adverteren.

Als je wel op zoek bent naar die vrijheid, dan blijft er eigenlijk maar één optie over: zelf hosten. Zelf hosten kun je in principe overal doen, voor relatief weinig. Een goed programma om je weblog op bij te houden is Wordpress. Bulkt van de templates en plugins en daarom ook voor niet techneuten echt aan te raden.

Bij de betere hostingprovider kun je Wordpress zelfs voor je laten installeren.