Nee. Wel kun je 2 IP adressen naar dezelfde server laten wijzen, en die bijvoorbeeld de hostnames ns1 en ns2 geven. Bereik je hetzelfde mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Dan laat je twee *namen* naar hetzelfde IP verwijzen, en er draait nog steeds maar 1 DNS server op de server.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan, maar waarom zou je dit willen???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige domeinnaamregistranten eisen van je dat je minstens 2 DNS servers in de aanbieding hebt om de domeinnaam op te hosten.
Nee, dat gaat niet, er kan er maar 1 de poort openen waarop geluisterd wordt naar DNS aanvragen. Wat voor praktisch nut zou het hebben om er meer dan 1 te draaien ?
gvrox
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Je hoeft zelf niet eens 1 DNS te draaien, daar zorgt je hosting-provider wel voor. Die 2 DNSen zijn voor het geval er 1 niet beschikbaar is, dus als je ze beiden op 1 machine zou draaien heeft dat totaal geen zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Behalve dat je daarmee een eis omzeilt de veel NICs als eis opgeven. Zij kunnen vervolgens niet controleren of de twee NS'en, ookal hebben ze hun eigen IP, op dezelfde machine zitten of niet.