Is een snellere router ook beter?

Ik ben van plan om een nieuwe router te kopen vanwege het volgende probleem, als wij samen met meerdere devices op het internet gaan valt het soms weg en het is hartstikke traag. Wij hebben zelf een NETGEAR WG614 v6 (54MBps) en de router die ik wil kopen is een SITECOM WL-341 (300MBps). Is dit wel beter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Op zich is die router sneller dan de oude , echter is de internet-snelheid niet alleen afhankelijk van de router.
Als de netwerksnelheid van de provider niet boven die 50MB komt zal het effect niet zo groot zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De router opzich is inderdaad beter. De Sitecom kan hogere snelheden aan. Maar dat heeft alleen nut als de apparaten die aangesloten worden op de router ook deze snelheden ondersteunen.
Verder kan ik niet aan je vraag zien of het een draadloos of bedraad netwerk betreft. Aangezien het internet soms wegvalt, en dat kan bij een bedraad netwerk in principe niet gebeuren, neem ik aan het om een draadloos netwerk gaat.
Afgezien van de snelheid van het netwerk kan het ook liggen aan de afstand dat het netwerk moet overbruggen. Als dit het probleem is, kun je een router nemen met meerdere antennes, of gebruik maken van een range-extender. Dit is een klein apparaat die alleen van stroom voorzien dient te worden, en na het instellen een draadloos netwerk versterkt.