hoe krijg je internet op een desktop computer zonder wifi via je laptop?

Hoe krijg ik internet op mijn desktop computer, zonder wifi. Mijn USB stick met wifi ben ik kwijt/ingenomen. Ik wil dus graag internet op mijn desktop computer en dan een verbinding maken met mijn laptop naar de pc zelf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Cryofiel
10 jaar geleden
Internet op je desktop is eenvoudig: kabeltje trekken van je modem naar je desktop. Van desktop naar laptop gaat niet zomaar. Maar als je toch een kabeltje naar je modem hebt lopen, waarom stop je dat kabeltje dan niet in je laptop?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik kan dus geen kabel van mn modem naar pc doen want, dat is onhandig dan ligt die kabel overal en op de trap etc.
Als ik de kabel in mijn laptop doe en dan aan mijn pc zet hebben beide pc's geen internet meer..
Cryofiel
10 jaar geleden
Kabel van modem naar PC, dan heeft PC Internet en laptop niet. Kabel van modem naar laptop, dan heeft laptop Internet en PC niet. Eerste kabel van modem naar PC, en tweede kabel van modem naar laptop, dan hebben zowel PC als laptop Internet.

Antwoorden (1)

Je kan een nieuwe internet USB stick kopen.
Of je koopt een interne ethernetkaart en verbind die met een lan-kabel met je router of modem.
Alle moederborden van de laatste jaren hebben trouwens al een LAN-poort aan boord, dus dan hoef je die niet meer te kopen.
Je kan ook een wifi-kaart in je PC stoppen en de PC draadloos met je router verbinden, als deze router dat ondersteund.